Σελίδες

Πέμπτη 19 Μαΐου 2011

Θεολογική ΑΠΘ: Παρεμβάσεις για άρση αδικιών στα Θρησκευτικά και τις Θεολογικές Σχολές


Να αρθούν οι αδικίες σε βάρος του μαθήματος των Θρησκευτικών και των Θεολογικών Σχολών ζητούν με επιστολή τους προς την υπουργό Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου ο Κοσμήτορας, καθηγητής κ. Μιχ. Τρίτος και οι Πρόεδροι των δύο Τμημάτων (Θεολογικού, καθ. κ. Δημ. Καϊμάκης, Ποιμαντικού, καθ. κ. Χρ. Οικονόμου) της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ . Στην πολύ σημαντική επιστολή τους κάνουν λόγο, πέραν της υποβάθμισης του μαθήματος των θρησκευτικών και για υποτίμηση των Θεολογικών Σχολών, εξ αφορμής της παράλειψης της αναφοράς των προπτυχιακών τους φοιτητών στο νομοσχέδιο για την πρακτική άσκηση φοιτητών εκπαιδευτικών σχολών στα πρότυπα πειραματικά σχολεία.

Ακολουθεί η επιστολή της ηγεσίας της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ.

Θέμα: «Υποβάθμιση & μη μοριοδότηση του μαθήματος των Θρησκευτικών»
Κυρία Υπουργέ,
Επειδή τον τελευταίο καιρό παρατηρείται μία προσπάθεια υποβάθμισης του μαθήματος των θρησκευτικών και υποτιμήσεως των θεολογικών Σχολών, η Κοσμητεία της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.) στη Γενική Συνέλευση αριθμ. 157/13.4.2011, συζήτησε το θέμα και κατέληξε ομόφωνα στα εξής:
Συγκεκριμένα, η υποβάθμιση του μαθήματος συνίσταται στη μείωση των ωρών διδασκαλίας κατά 40%, αφού στη Β Λυκείου το μάθημα έγινε από δίωρο μονόωρο, στη δε Γ Λυκείου από 1 ώρα υποχρεωτική έγινε δίωρο επιλεγόμενο με ο,τι αρνητικό αυτό συνεπάγεται, αφού τοποθετείται ως μάθημα επιλογής, μεταξύ άλλων επιλεγομένων, που εξετάζονται στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Η υποτίμηση των Θεολογικών Σχολών αφορά το γεγονός ότι κατά την πρόσφατη κατάθεση δικαιολογητικών για τους υποψηφίους συμβούλους πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης οι έχοντες μεταπτυχιακό και διδακτορικό τίτλο της Σχολής μας δεν έλαβαν τα μόρια, τα οποία προβλέπονται από το Ν. 3848/19.5.2010, Φ.Ε.Κ. 71, τ. Α , άρθρα 12,13 & 14.
Επίσης με το άρθρο 36, παρ. γ τοῦ σχεδίου νόμου για το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των προτύπων πειραματικών σχολείων (ΠΠΣ), ανάμεσα στους σκοπούς των ΠΠΣ περιλαμβάνεται: «γ. η εκπαίδευση με πρακτική άσκηση των προπτυχιακών φοιτητών και σπουαδαστών τμημάτων ΑΕΙ και, ιδίως, Παιδαγωγικών Τμημάτων και Τμημάτων Σχολών Θετικών Επιστημών και Φιλοσοφικών Σχολών, καθώς και μεταπτυχιακών φοιτητών...». Όπως διαφαίνεται από τη σχετική διάταξη παραλείπεται η αναφορά για τους προπτυχιακούς φοιτητές των Θεολογικών Σχολών να συμμετάσχουν στις διαδικασίες πρακτικής άσκησης στα Π.Π.Σ. Αυτό προσβάλει άμεσα τον χαρακτήρα των Θεολογικών Σχολών ως καθηγητικών, που ρητά προβλέπεται από τους Ν. 1894/1990, αρθ.2, παρ. 5 και Ν. 3194/2003, άρθρ.8, παρ. 2, βάσει διατάξεων των οποίων θεσμοθετείται και κατοχυρώνεται για τους πτυχιούχους των Τμημάτων Θεολογίας των Α.Ε.Ι. ο κλάδος ΠΕ 01 για το διορισμό τους στην Β/θμια εκπαίδευση.
Ως εκ τούτου, Κυρία Υπουργέ, παρακαλούμε για την παρέμβασή Σας ώστε να αρθούν η σε βάρος των Σχολών και του μαθήματος των θρησκευτικών αδικίες. Συγκεκριμένα να επανέλθει το δίωρο μάθημα των Θρησκευτικών στη Β Λυκείου, αφού είναι το μοναδικό μάθημα στο Νέο Λύκειο που παραμένει μονόωρο, και να επανέλθει το μονόωρο στη Γ Λυκείου.
Να αναγνωρίζονται ως προς την μοριοδότηση των σχολικών Συμβούλων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης οι έχοντες μεταπτυχιακό και διδακτορικό τίτλο των Θεολογικών Σχολών, αφού οι Σχολές μας είναι Παιδαγωγικές και διδάσκεται το μάθημα των Παιδαγωγικών αρκούντως σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο. Και τέλος για την πρακτική άσκηση των προπτυχιακών φοιτητών να γίνεται συγκεκριμένη αναφορά και στις Θεολογικές Σχολές, όπως γίνεται για τα Τμήματα Παιδαγωγικών, Σχολής Θετικών Επιστημών και Φιλοσοφικών Σχολών.

Με τιμή
Εκ της Κοσμητείας
Ο Κοσμήτωρ
ΜΙΧΑΗΛ Γ.ΤΡΙΤΟΣΚαθηγητής
Ο Πρόεδρος του Τμήματος Θεολογίας

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Β. ΚΑΪΜΑΚΗΣ Καθηγητής

Ο Πρόεδρος του Τμήματος Ποιμαντικής
και Κοινωνικής Θεολογίας

ΧΡΗΣΤΟΣ Κ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
Καθηγητής


ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ
• Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας... κ. Φ. Γεννηματά
• Υφυπουργό Παιδείας... κ. Πανάρετο
• Υφυπουργό Παιδείας... κ. Χριστοφιλοπούλου
• Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος, κ. κ. Ιερώνυμο
• Αρχιεπίσκοπο Κρήτης κ. κ. Ειρηναίο
• Αντιπρύτανη Ἀκαδημαϊκῶν ὑποθέσεων & προσωπικοῦ του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσ/νίκης κ. Δέσπω Λιάλιου
• Κοσμήτορα Θεολογικής Σχολής Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
• Περιφερειακή Δ/νση Α/θμιας Ἐκπαίδευσης Κενταικῆς Μακεδονίας.
• Μ.Μ.Ε.

Τρίτη 10 Μαΐου 2011

Ο Σύμβουλος του Π.Ι. Στ. Γιαγκάζογλου για το ΜτΘ στο "Νέο Λύκειο"

Συνήθως οι επικριτές της υποχρεωτικής διδασκαλίας των Θρησκευτικών θεωρούν ως δεδομένο το στενά ομολογιακό και κατηχητικό χαρακτήρα τους. Η πραγματικότητα αυτή προκαλεί εντάσεις που αποκαλύπτουν συχνά διαμετρικά αντιτιθέμενες θέσεις για τη θρησκευτική εκπαίδευση στο δημόσιο σχολείο. Θεωρούμε ότι είναι καιρός τα Θρησκευτικά στο «Νέο Λύκειο» να προσλάβουν ένα πιο ανοικτό και πλουραλιστικό περιεχόμενο. Διατηρώντας και επεκτείνοντας τον γνωσιακό και παιδαγωγικό χαρακτήρα του, το μάθημα μπορεί να ανταποκριθεί στις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, υπηρετώντας ένα «θρησκευτικό γραμματισμό», ο οποίος εντάσσεται σε έναν πολιτισμικό εγκλιματισμό στην ευρύτερη κοινωνική πραγματικότητα. Πρόκειται για καίρια διάσταση της θρησκευτικής αγωγής, που συμβάλλει στη δημιουργία θρησκευτικά συνειδητοποιημένων και διαλεγόμενων πολιτών.

Η εναλλακτική θεώρηση των Θρησκευτικών στο Νέο Λύκειο θα έχει επίκεντρο τη θρησκευτική παράδοση του τόπου, που σαρκώθηκε στη ζωή και αποτυπώθηκε στα μνημεία του πολιτισμού της Ορθοδοξίας. Οι μαθητές είναι χρήσιμο και πολύτιμο να γνωρίζουν τη θρησκευτική παράδοση του τόπου και συνάμα να διαλέγονται με τις χριστιανικές παραδόσεις της Ευρώπης και του κόσμου, αλλά και με τα μεγάλα θρησκεύματα, ιδιαίτερα όσα ενδιαφέρουν την ελληνική κοινωνία. Η διευρυμένη αυτή θρησκευτική εκπαίδευση εξετάζει ερευνητικά και κριτικά την προσφορά στην ιστορία και στον πολιτισμό κάθε θρησκευτικής παράδοσης, αποβλέποντας στο θρησκευτικό γραμματισμό, αλλά και στην ευαισθητοποίηση και στον αναστοχασμό των μαθητών απέναντι στο δικό τους θρησκευτικό και ηθικό προβληματισμό.
Ένα τέτοιο μάθημα Θρησκευτικών μπορεί να είναι ζήτημα επιλογής για έναν έφηβο στο Λύκειο - προθάλαμο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης; Ποιο μάθημα θα συζητά τα ηθικά και υπαρξιακά ερωτήματά του ως ερμηνευτική αναζήτηση του νοήματος, ως υποδομή για την ίδια τη ζωή; Όταν τα Θρησκευτικά δεν διδάσκονται υποχρεωτικά, πώς θα αντιμετωπιστούν τα ολοένα και αυξανόμενα ζητήματα διαπολιτισμικής αγωγής, θρησκευτικού φονταμενταλισμού, θρησκευτικής ετερότητας, ηθικής ανάπτυξης και συμπεριφοράς κ.ά.; Η Ελληνική Πολιτεία έχει ευθύνη για μια σύγχρονη και υπεύθυνη θρησκευτική αγωγή. Για να διαχειριστεί επιτυχώς το θρησκευτικό φαινόμενο στην πολυείδεια και πολυπλοκότητά του, είναι ανάγκη οι πολίτες να γνωρίζουν έγκυρα τις πραγματικές διαστάσεις του.


Πηγή: http://www.athensvoice.gr/article/city-news-voices/%CF%83%CF%87%CF%8C%CE%BB%CE%B9%CE%B1/%CF%80%CF%81%CE%AD%CF%80%CE%B5%CE%B9-%CE%BD%CE%B1-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CF%85%CF%80%CE%BF%CF%87%CF%81%CE%B5%CF%89%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CF%84%CE%B1-%CE%B8%CF%81%CE%B7%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%BB%CF%8D%CE%BA%CE%B5%CE%B9%CE%BF

Τρίτη 3 Μαΐου 2011

Δελτίου Τύπου της Ιεράς Συνόδου

Σύσκεψη με θέμα τις αλλαγές που ανακοινώθηκαν για τη διδασκαλία του Μαθήματος των Θρησκευτικών

Πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 30 Απριλίου 2011, στο Διορθόδοξο Κέντρο της Εκκλησίας της Ελλάδος στην Ιερά Μονή Πεντέλης, έπειτα από απόφαση της Ιεράς Συνόδου, ευρεία σύσκεψη με θέμα τις αλλαγές που ανακοινώθηκαν για τη διδασκαλία του Μαθήματος των Θρησκευτικών. Στην συνάντηση προήδρευσε ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος και συμμετείχαν Συνοδικοί Μητροπολίτες, Εκπρόσωποι των Θεολογικών Σχολών Αθηνών και Θεσσαλονίκης, της Πανελληνίου Ενώσεως Θεολόγων, του Θεολογικού Συνδέσμου "Ο ΚΑΙΡΟΣ", του Παγκρητίου Θεολογικού Συνδέσμου, του Συνδέσμου Θεολόγων Μακεδονίας - Θράκης και των τοπικών παραρτημάτων της Πανελληνίου Ενώσεως Θεολόγων.

Κατά την διάρκεια της συζητήσεως εξέθεσαν τις απόψεις τους όλοι οι εκπρόσωποι των φορέων και η Σύσκεψη κατέληξε ομόφωνα ότι:
α) Ενώ αριθμητικά οι ώρες διδασκαλίας του Μαθήματος των Θρησκευτικών στο Νέο Λύκειο φαίνεται να παραμένουν οι ίδιες ουσιαστικά στην πράξη μειώνονται από πέντε σε τρεις υποχρεωτικές ώρες, καθότι προφανώς ο μαθητής της Γ Λυκείου θα προτιμήσει να επιλέξει κάποιο από τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας που τον ενδιαφέρει, παρά το Μάθημα των Θρησκευτικών.
β) Είναι τουλάχιστον παράδοξο, το Μάθημα των Θρησκευτικών να μετατρέπεται σε μονόωρο στην Β Λυκείου, σε αντίθεση με την επίσημη πρόταση του Υπουργείου Παιδείας δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, στην οποία επισημαίνεται ότι τα μονόωρα μαθήματα παύουν να υφίστανται για παιδαγωγικούς και διδακτικούς λόγους.
γ) Η διδασκαλία του Μαθήματος των Θρησκευτικών σχετίζεται με θεμελιώδεις μορφωτικές, παιδαγωγικές και ανθρωπιστικές ανάγκες του σύγχρονου μαθητή και πολίτη.
δ) Για τους παραπάνω λόγους θεωρείται απαραίτητη:
- η υποχρεωτική διδασκαλία του Μαθήματος των Θρησκευτικών σε όλες τις τάξεις και για όλους τους μαθητές
- η δίωρη διδασκαλία του σε όλες τις τάξεις του Λυκείου, στην Γενική και Τεχνική Εκπαίδευση.
ε) Τέλος εκφράστηκε η εμπιστοσύνη των εκπροσώπων των Θεολογικών Σχολών, Ενώσεων και Συνδέσμων στους μέχρι τώρα χειρισμούς της Ιεράς Συνόδου και ζητήθηκε ομόφωνα τόσον ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος, όσον η Διαρκής Ιερά Σύνοδος να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες προς την Πολιτεία, για την προώθηση της ανωτέρω θέσεως.



Εκ της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος.
 

Δευτέρα 2 Μαΐου 2011

Πανελλήνιος Θεολογικός Σύνδεσμος Καιρός:Για τη συνάντηση της Πεντέλης

Χολαργός 30-4-2011


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Έπειτα από πρόσκληση της ΔΙΣ της Εκκλησίας της Ελλάδος, αντιπροσωπεία του Συνδέσμου μας , αποτελούμενη από τα μέλη της ΔΕ κ.κ. Νόνη Σταματέλου, Δημήτριο Μόσχο, Ανδρέα Αργυρόπουλο και Γιώργο Παπαδόπουλο, έλαβε μέρος σε συνάντηση των φορέων του θεολογικού εκπαιδευτικού κόσμου (Θεολογικές ενώσεις, Θεολογικές σχολές) και μελών της Συνοδικής επιτροπής Παιδείας, που έλαβε χώρα στο Διορθόδοξο Κέντρο της Ι. Μ Πεντέλης, υπό την αιγίδα και προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερωνύμου, το πρωΐ της 30ης Απριλίου 2011 .
Κατά την διάρκεια της διαδικασίας και αφού ο Μακαριώτατος έθεσε με σαφήνεια τα όρια και τους όρους της συζητήσεως, η οποία επικεντρώθηκε στο φλέγον θέμα των ημερών, για τον θεολογικό εκπαιδευτικό κόσμο, δηλ. την προτεινόμενη μείωση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών στο νέο Λύκειο, τοποθετήθηκαν σχετικά όλοι οι εκπρόσωποι των συμμετεχόντων φορέων του θεολογικού χώρου. Οι εισηγήσεις των περισσοτέρων διακρίθηκαν για την σαφήνεια, την νηφαλιότητα και την ευστοχία τους. Οι ελάχιστες «παρεκκλίσεις» δεν κατόρθωσαν να αλλοιώσουν το κατά γενική ομολογία διαπιστωθέν κλίμα ενότητας, σύμπνοιας και συναδελφικής αλληλεγγύης· επιβεβαιώθηκε δε με πανηγυρικό τρόπο η διάθεση στήριξης της προσπάθειας που αναλαμβάνει η ποιμαίνουσα Εκκλησία, η οποία κατέθεσε ήδη τις απόψεις της επί του θέματος μέσω λίαν εμπεριστατωμένου κειμένου, το οποίο αναγνώστηκε στην αρχή της συνάντησης από τον πρόεδρο της συνοδικής επιτροπής Παιδείας, Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Δημητριάδος κ.κ. Ιγνάτιο. Οι διατυπωθείσες δια του κειμένου προτάσεις-επιχειρήματα, θα αποτελέσουν την «αιχμή του δόρατος» στον αγώνα διεκδίκησης των βασικών ζητημάτων , τα οποία ως ετέθησαν από τον Μακαριώτατο είναι : α) η υποχρεωτικότητα του μαθήματος στο Λύκειο και β) η επαναφορά του διώρου στη Β΄τάξη και τουλάχιστον της μιας ώρας στη Γ΄τάξη.
Το κείμενο αυτό έτυχε της αμέσου αποδοχής από τον εκπροσωπήσαντα τον σύνδεσμό μας επί του βήματος Δ. Μόσχο, ο οποίος έθεσε ταυτόχρονα υπόψιν των παρισταμένων και το θέμα του μαθήματος στη τεχνική εκπαίδευση, καθώς και εκεί το μέλλον του είναι άδηλο, δίνοντας και το έναυσμα σε άλλους, όπως την αντιπρύτανη του ΑΠΘ κ. Δ. Λιάλιου, να επιμείνουν στην άσκηση πίεσης ώστε να μην παραθεωρηθεί αυτός ο ειδικός χώρος της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπου επίσης παρατηρούνται ανάγκες και προβλήματα. Ο δεύτερος εκ των ομιλητών του συνδέσμου μας Α. Αργυρόπουλος εστίασε, κατά την παρέμβασή του στο θέμα της επαναφοράς των ωρών του μαθήματος προτείνοντας τα λοιπά υφιστάμενα ζητήματα (περιεχόμενο, χαρακτήρας) να αποτελέσουν θεματικές του ιδίου συλλογικού οργάνου, σε τακτές συναντήσεις στο προσεχές διάστημα, διατυπώνοντας με αυτό τον τρόπο παράκληση προς την διοργανώτρια εκκλησιαστική αρχή.
Η όλη διαδικασία χαρακτηρίστηκε από τις συγκροτημένες εν πολλοίς τοποθετήσεις , οι οποίες έγιναν με αίσθημα ευθύνης, είχαν συγκεκριμένη στόχευση στο βασικό θέμα της συνάντησης, συγκλίνοντας σαφώς προς τις θέσεις του κειμένου που παρουσίασε ο Σεβασμιώτατος Δημητριάδος στην αρχή της συνάντησης, η οποία τελικά κατέληξε με την συμφωνία των παρόντων στο διεκδικητικό πλαίσιο, όπως παρουσιάστηκε από τον Μακαριώτατο, επιβεβαιώνοντας τελικά το πολύ θετικό κλίμα διεξαγωγής της, καθώς αναγνωρίστηκε ότι η νηφαλιότητα, ο ρεαλισμός, ο ορθός σχεδιασμός, η καλή γνώση των δεδομένων σε συνδυασμό με συγκροτημένη και λογική επιχειρηματολογία συντελούν στην οικοδόμηση προϋποθέσεων επιτυχούς διαπραγμάτευσης και επωφελούς επίλυσης συνθέτων και προβληματικών καταστάσεων.
ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ: Να διατηρηθεί υποχρεωτικό το μάθημα των Θρησκευτικών

Τη διατήρηση της υποχρεωτικότητας των Θρησκευτικών σε όλες τις τάξεις του Λυκείου και τη διδασκαλία του για όσες ώρες διδάσκεται μέχρι σήμερα,  πρότεινε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος , μιλώντας σήμερα Σάββατο, στην Ημερίδα για τα Θρησκευτικά στο Λύκειο που πραγματοποιήθηκε στο Διορθόδοξο Κέντρο της Εκκλησίας της Ελλάδος.
"Είναι πάρα πολύ σημαντικό να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα που υπάρχουν στο μάθημα των Θρησκευτικών με το θέμα των ωρών της διδασκαλίας,
όλοι ασχολούμαστε με το εν λόγω θέμα τόσο οι Διαρκής Ιερά Σύνοδος όσο και οι Αρχιερείς", είπε ο Αρχιεπίσκοπος και σημείωσε: "πρέπει να είναι υποχρεωτικό το μάθημα των Θρησκευτικών, και να γίνονται δύο ώρες στη Α΄ - Β΄Λυκείου και μια ώρα υποχρεωτικά στην Γ΄ Λυκείου".
Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος  είπε στους συμμετέχοντες στην ημερίδα πως όλα τα θέματα που απασχολούν την Εκκλησία θα τεθούν στην συνάντηση που έχει ζητηθεί από τον Πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου και αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο τέλος της ερχόμενης εβδομάδας.
Οι συμμετέχοντες στην ημερίδα  κατέληξαν ομόφωνα ότι::
- Ενώ αριθμητικά οι ώρες διδασκαλίας του μαθήματος των θρησκευτικών στο Νέο Λύκειο φαίνεται να παραμένουν οι ίδιες, στην πράξη μειώνονται από πέντε σε τρεις υποχρεωτικές ώρες, καθότι προφανώς ο μαθητής της Γ’ Λυκείου θα προτιμήσει να επιλέξει κάποιο από τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας που τον ενδιαφέρει παρά το μάθημα των θρησκευτικών.
- Είναι τουλάχιστον παράδοξο το μάθημα των θρησκευτικών να μετατρέπεται σε μονόωρο στη Β΄ Λυκείου σε αντίθεση με την επίσημη πρόταση του Υπουργείου Παιδείας στην οποία επισημαίνεται ότι τα μονόωρα μαθήματα παύουν να υφίστανται για παιδαγωγικούς και διδακτικούς λόγους.
- Η διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών σχετίζεται με θεμελιώδεις μορφωτικές, παιδαγωγικές και ανθρωπιστικές ανάγκες του σύγχρονου μαθητή και πολίτη.
- Για τους παραπάνω λόγους θεωρείται απαραίτητη η υποχρεωτική διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών για όλους τους μαθητές και η δίωρη διδασκαλία του σε όλες τις τάξεις του Λυκείου στην γενική και τεχνική εκπαίδευση
Τέλος, εκφράστηκε η εμπιστοσύνη των εκπροσώπων των Θεολογικών Σχολών, Ενώσεων και Συνδέσμων στους χειρισμούς της Ιεράς Συνόδου και τις ενέργειές της προς την Πολιτεία για την προώθηση της ως άνω ομόφωνης θέσεως.
Οι συμμετέχοντες στην Ημερίδα για τις ώρες των Θρησκευτικών στο Λύκειο που πραγματοποιήθηκε στο Διορθόδοξο Κέντρο της Εκκλησίας εξουσιοδότησαν την Διαρκή Ιερά Σύνοδο προκειμένου να μεταφέρει με επίσημο τρόπο προς την Υπουργό Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου τις θέσεις που διατυπώθηκαν για τα Θρησκευτικά του Λυκείου. Η ΔΙΣ ακολουθώντας τις αποφάσεις των συνέδρων πρόκειται να ζητήσει τη διατήρηση υποχρεωτικού μαθήματος Θρησκευτικών σε όλες τις τάξεις του Λυκείου και για 2 ώρες σε κάθε τάξη.

Παρέμβαση Βασιλειάδη για το μάθημα των Θρησκευτικών

Υπέρ της αναγκαιότητας να ξεπερασθεί η διαλεκτική αντίθεση μεταξύ του κατηχητικού και γνωσιολογικού χαρακτήρα του θρησκευτικού μαθήματος τάσσεται ο καθηγητής του τμήματος Θεολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) κ. Πέτρος Βασιλειάδης, τονίζοντας ότι αυτό που πρωτίστως έχει σημασία είναι η αντίληψη του τρόπου με τον οποίο ένα πιστός ορθόδοξος θεολόγος οφείλει να καταθέτει τη μαρτυρία του στη σύγχρονη πολυπολιτισμική κοινωνία.

Σε κείμενο - υπόμνημα που διεβίβασε στον Αρχιεπίσκοπο εν όψει της σημερινής (30/04/2011) σύσκεψης που συγκάλεσε η ΔΙΣ για το θρησκευτικό μάθημα, ο κ. Βασιλειάδης, τονίζει ότι η θρησκευτική εκπαίδευση δεν μπορεί να ενεργεί ως βραχίονας παρωχημένων θεολογικών αντιλήψεων, ούτε ακόμη να υποκαθιστά ή και να νομιμοποιεί την θεσμική έκφραση της Εκκλησίας, αλλά να αντιμετωπίζει κριτικά τους θεσμούς του κόσμου τούτου και προφητικά να καταγγέλλει τις άδικες δομές του. Αναφορικά με το περιεχόμενο θρησκευτικού μαθήματος, ο κ. Βασιλειάδης, αφού υπογραμμίζει ευθύς εξ αρχής ότι είναι αντίθετος με τις γνωστές - και εν πολλοίς αντιτιθέμενες - απόψεις περί ομολογιακού ή γνωσιολογικού χαρακτήρα, είπε ότι ευρίσκεται πλησιέστερα σε μια τρίτη άποψη, αυτή που υποστηρίζει τον αναπροσανατολισμό του μαθήματος σε μια νέα θεμελίωση με «βιβλικό» χαρακτήρα, έχοντας ως βάση της διδασκαλίας τη Παλαιά και τη Καινή Διαθήκη.