Σελίδες

Σάββατο 29 Φεβρουαρίου 2020

Δελτίο Τύπου ΙΕΠ για Προγράμματα Σπουδών Θρησκευτικών


Το Δ.Σ. του ΙΕΠ με την υπ’ αρ.πρωτ. 13322/19-12-2019 απόφασή του συγκρότησε άμισθη επταμελή Επιστημονική Επιτροπή με αντικείμενα:
«Α) Εισήγηση για την βέλτιστη δυνατή μεταβατική λύση του ζητήματος με στόχο την πλήρη συμμόρφωση των Προγραμμάτων Σπουδών του Μαθήματος των Θρησκευτικών με τις αποφάσεις του Σ.τ.Ε., για το χρονικό διάστημα που θα απαιτηθεί μέχρι τη συγγραφή και εφαρμογή των νέων Προγραμμάτων Σπουδών και του αντιστοίχου διδακτικού υλικού για το Μάθημα των Θρησκευτικών, Β) Εισήγηση σχετικά με τους τρόπους και τις μεθόδους εφαρμογής των αποφάσεων του Σ.τ.Ε., του ΕΔΔΑ και της ΑΠΔΠΧ, όσον αφορά σε όλες τις υπόλοιπες πτυχές των αποφάσεων αυτών που συνδέονται με το Μάθημα των Θρησκευτικών, με έμφαση στη διατήρηση της υποχρεωτικότητας του Μαθήματος και τη διαδικασία απαλλαγής των μαθητών/μαθητριών».
Η Επιστημονική Επιτροπή παρέδωσε στο ΙΕΠ την ομόφωνη εισήγησή της με την οποία προτείνει, ως βέλτιστη μεταβατική λύση, την αναδιαμόρφωση/αναθεώρηση των Προγραμμάτων Σπουδών (ΠΣ) του 2017 ώστε αυτά να συμμορφώνονται με τις αποφάσεις 1749/2019 και 1750/2019 του ΣτΕ. Η Επιτροπή υπέβαλε νέα αναθεωρημένα Προγράμματα Σπουδών για το Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο τα οποία εγκρίθηκαν ομόφωνα με την υπ’ αριθμ. 11/27-02-2020 Πράξη Δ.Σ. του ΙΕΠ.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Εισήγησης της Επιστημονικής Επιτροπής, η Σύντομη Έκθεση Αναθεώρησης των Προγραμμάτων Σπουδών καθώς και τα Προγράμματα Σπουδών.

Σχετικά αρχεία
Εισήγηση Επιτροπής - Έκθεση Αναθεώρησης
Πρόγραμμα Σπουδών Δημοτικού - Γυμνασίου
Πρόγραμμα Σπουδών Λυκείου
Δελτίου τύπου ΙΕΠ

Πηγή: ΙΕΠ

Κυριακή 23 Φεβρουαρίου 2020

2ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: 3ο ΔΙΑΣΧΟΛΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΓΝΩΣΕΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ


ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ 3ο ΔΙΑΣΧΟΛΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΓΝΩΣΕΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ ΤΗΣ Δ.Δ.Ε. ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ ΤΗΣ  Δ.Δ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.
ΣΑΒΒΑΤΟ  28 ΜΑΡΤΙΟΥ 2020,
σύμφωνα με την υπ αριθ. πράξη 2/28-01-2020 του ΕΠΕΣ του σχολείου μας με την οποία εγκρίθηκε το ως άνω διασχολικό παιχνίδι
1. ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Πρόκειται για ένα παιχνίδι γνώσεων, όπου δυο (2) τριμελείς ομάδες, αποτελούμενες από μαθητές ανεξαρτήτως τάξεως ή Γυμνασίου, «παίζουν» - στην τελική φάση – απαντώντας σε δέκα (10) ερωτήσεις πάνω σε θέματα σχετικά με το μάθημα των Θρησκευτικών.
Το θέμα για τη φετινή χρονιά είναι :
«Μακαρισμοί – Παραβολές - Θαύματα».

2. ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ
Έναρξη στις 09:30 (προσέλευση, εγγραφές):
Το παιχνίδι μας ξεκινά  μετά το καλωσόρισμα από το Διευθυντή του Σχολείου κ. Μισαηλίδη, τον Πρόεδρο της Επιστημονικής Επιτροπής κ. Στράντζαλη, και τα μέλη της Επιτροπής την κα. Λευκοπούλου και την κα.Μητροπούλου. Οι συμμετέχοντες στο παιχνίδι μαθητές περνούν από τη Γραμματεία για την εγγραφή τους, οπότε τους δίνεται και το δελτίο συμμετοχής.  Μετά την ολοκλήρωση των εγγραφών (09:30 - 09:50), οι μαθητές θα εισέρχονται στις αίθουσες διδασκαλίας.
3.  Οι Φάσεις
Το παιχνίδι έχει δύο φάσεις:
Α΄ φάση: 10:00 – 10:45.
Μετέχουν ατομικά όλοι οι μαθητές που δήλωσαν συμμετοχή. Κάθε μαθητής εκπροσωπεί το Σχολείο του. Οι ερωτήσεις θα είναι ερωτήσεις που θα έχει υποβάλει η επιστημονική επιτροπή. Τα αθλήματα θα είναι :
1.         ΑΡΧΙΓΡΑΜΜΑ: Θα πρέπει να συμπληρώσουν κάποιο  σταυρόλεξο (τύπου Αρχίγραμμα: Μια κάθετη λέξη 10 γραμμάτων που θα σχηματιστεί από τις οριζόντιες ερωτήσεις(Βαθμοί 20: 10Χ2).
2.         ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ: Θα απαντούν σε ένα φύλλο εργασίας με 10  ερωτήσεις τύπου πολλαπλής επιλογής (Α,Β,Γ,Δ) (Βαθμοί 20: 10Χ2).
3.         ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΗ: Θα πρέπει να ταιριάξουν 10 λέξεις της Α΄ στήλης με αντίστοιχες λέξεις της Β΄ στήλης .  (Η Β΄ στήλη θα έχει προφανώς και κάποιες επιπλέον λέξεις που δεν θα ταιριάζουν) (Βαθμοί 20: 10Χ2).
4.         ΚΡΥΠΤΟΛΕΞΟ: Θα πρέπει να βρουν 10 λέξεις που θα κρύβονται μέσα σε ένα κρυπτόλεξο  (Βαθμοί 20: 10Χ2).
5. ΚΕΙΜΕΝΟ ΜΕ ΚΕΝΑ που θα πρέπει να συμπληρώσουν: Θα δοθεί  ένα κείμενο, σχετικό με το θέμα, και θα συμπληρώσουν 10  λέξεις που θα λείπουν στο κείμενο που θα τους έχει δοθεί.  (10Χ2 =20 βαθμοί).
Ανώτερο σύνολο βαθμών: 100.
Με το κτύπημα του κουδουνιού, λήξη της α΄ φάσης, στις 10:45.

Διάλειμμα : 10:45 – 11:15.

11: 20 -  12: 00.
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΩΝ ΔΥΟ ΤΕΛΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ
Επίσημα από τον Διευθυντή του Σχολείου μας και τον Πρόεδρο της  Επιστημονικής Επιτροπής στην αίθουσα εκδηλώσεων θα γίνει ανακοίνωση των έξι(6) πρώτων μαθητών που συγκέντρωσαν την υψηλότερη βαθμολογία από όλους, ώστε να σχηματιστούν με κλήρωση οι δύο τριμελείς ομάδες που θα διαγωνιστούν τελικά.
Β΄ Φάση : 12: 00 – 12:45
Οι ομάδες θα απαντήσουν σε 10 διαφορετικές ερωτήσεις η καθεμία, που θα επιλεγούν από τις εκατό (100) ερωτήσεις που θα έχουν συντεθεί από την επιστημονική επιτροπή και  θα έχουν τεθεί σε κληρωτίδα, για να  επιλέγονται τυχαία κάθε φορά από τον αρχηγό της κάθε διαγωνιζόμενης ομάδας. Ο λαχνός της ερώτησης θα δίνεται στον Πρόεδρο της Κριτικής Επιτροπής, που θα την ανακοινώνει στη διαγωνιζόμενη ομάδα και θα δίνει τη βαθμολογία σε κάθε σωστή απάντηση της κάθε ομάδας. Οι μαθητές που δεν θα φτάσουν σε αυτό το στάδιο των δύο διαγωνιζόμενων ομάδων, θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν ως θεατές.
Οι διαγωνιζόμενες ομάδες θα πρέπει να απαντήσουν σε δέκα (10) ερωτήσεις. Η απάντηση για κάθε ερώτηση θα πρέπει να δοθεί μέσα σε ένα (1) λεπτό το πολύ.  Ο χρονομέτρης σημαίνει το τέλος του χρόνου, μετά την λήξη του οποίου δεν έχει πλέον δικαίωμα να απαντήσει ο μαθητής.
Βραβεύσεις νικητών και συμμετεχόντων: 12:45 – 13:00
Για τη νικήτρια ομάδα προβλέπεται ειδική βράβευση για κάθε ένα μέλος της, με δώρα που θα έχουν προσφέρει δωροθέτες, ενώ κάποια αντίστοιχη βράβευση με μικρότερα δώρα, θα υπάρχει και για τους μαθητές της άλλης ομάδας. Όλα τα σχολεία, οι Διευθυντές τους, οι μαθητές και οι θεολόγοι συνοδοί καθηγητές, καθώς και όσοι θεολόγοι με οποιονδήποτε τρόπο ενεπλάκησαν στη διαδικασία, αλλά και οι φοιτητές,  λαμβάνουν αντίστοιχες βεβαιώσεις και αναμνηστικά.
Ανώτατος αριθμός μαθητών που κάθε σχολείο μπορεί να στείλει είναι: δώδεκα (12) μαθητές. Αν κάποιος θεολόγος έχει περισσότερους μαθητές που επιθυμούν συμμετοχή, θα πρέπει να επιλέξει με κάποιο τρόπο που αυτός θεωρεί σωστό, τους οκτώ (08) από αυτούς.
ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ:
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Υπεύθυνη για τις ερωτήσεις και τους τύπους παιχνιδιών που θα παίξουν οι μαθητές καθώς και για την ομαλή διεξαγωγή του παιχνιδιού είναι η Επιστημονική Επιτροπή: Πρόεδρος,  ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ01 του Σχολείου μας κ. Στράντζαλης Πολύβιος  και μέλη: η Συντονίστρια  Παιδαγωγικού έργου του Σχολείου κα Λευκοπούλου Σουλτάνα, (η οποία είναι και θεολόγος), η κα Μητροπούλου – Μούρκα Βασιλική, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Διευθύντρια Εργαστηρίου Παιδαγωγικής (με έμφαση στις ΤΠΕ) στο Τμήμα Θεολογίας του Α.Π.Θ., η θεολόγος του Σχολείου κα Φαρίδου Σμαράγδα, η κα Γκίρλου Δήμητρα  (του 1ου Γυμνασίου Χαριλάου),  η κα Θεολόγου Μαρία   (του Γ/σίου Τριανδρίας),  η κα.  Παπαδοπούλου Ζηνοβία (του 1ου Π.Γ.Θ.), η κα Τερλιμπάκου Ζωή (Δ/ντρια του 5ου  Γ/σίου Θεσσαλονίκης),  η κα Τσιτουρούδη Αναστασία (του 1ου  Γυμνασίου Τούμπας),  η κα Μυρίδου Μαρία (του 3ου  Γυμνασίου Νεάπολης)  και η κα Τσομπανίδου Ξανθή (του 4ου  Γυμνασίου Ευόσμου).
Πρόεδροι της Οργανωτικής Επιτροπής:  Ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ01 του Σχολείου μας κ. Στράντζαλης Πολύβιος, ο Δ/ντής του Σχολείου μας κ. Μισαηλίδης Γρηγόριος και  η Συντονίστρια  Παιδαγωγικού έργου του Σχολείου κα Λευκοπούλου Σουλτάνα.
Μέλη: η θεολόγος του Σχολείου κα Φαρίδου Σμαράγδα, η κα Γκίρλου Δήμητρα  ( του 1ου Γυμνασίου Χαριλάου ),  η κα Θεολόγου Μαρία   (του Γ/σίου Τριανδρίας),  η κα.  Παπαδοπούλου Ζηνοβία (του 1ου Π.Γ.Θ.), η κα Τερλιμπάκου Ζωή (Δ/ντρια του 5ου Γ/σίου Θεσσαλονίκης),  η κα Τσιτουρούδη Αναστασία (του 1ου Γυμνασίου Τούμπας),  η κα Μυρίδου Μαρία (του 3ου Γυμνασίου Νεάπολης)  και η κα Τσομπανίδου Ξανθή (του 4ου Γυμνασίου Ευόσμου).
ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ  –  ΣΩΜΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΤΩΝ
Οι Φοιτητές της Θεολογικής Σχολής που ασκούν την Πρακτική τους Άσκηση (ΕΣΠΑ), υπό την Εποπτεία του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ01 του Σχολείου μας κ. Στράντζαλη Πολυβίου και όλης της επιστημονικής επιτροπής.
ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
Οι συμμετέχοντες (μαθητές με τους συνοδούς καθηγητές τους) θα εγγράφονται – ανά σχολείο- με την άφιξή τους στη Γραμματεία.



ΣΥΝΟΠΤΙΚΟ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ
ΣΑΒΒΑΤΟ 28  ΜΑΡΤΙΟΥ 2020
3ο ΔΙΑΣΧΟΛΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΓΝΩΣΕΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΤΟΠΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ:  2ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

09:30 – 9:50  Συγκέντρωση Εγγραφές στη Γραμματεία.

10:00 – 10:45  Α΄ Φάση παιχνιδιού, μετέχουν όλοι οι μαθητές

10:45 – 11:15  Διάλειμμα, μουσική, κέρασμα στον μπουφέ

11:20 -  12:00 Ανακοίνωση από τον Διευθυντή των μαθητών που πρώτευσαν ανά σχολείο και βράβευσή τους και στη συνέχεια ανακοίνωση των ονομάτων των μαθητών που συγκέντρωσαν τους περισσότερους βαθμούς και θα συγκροτήσουν με κλήρωση τις δύο ομάδες, ανεξάρτητα σχολείου.

Β΄ Φάση παιχνιδιού
12:00 – 12:45  Τελικό παιχνίδι των δύο ομάδων

12:45 – 13:00  Βραβεύσεις των μαθητών της νικήτριας ομάδας, απονομή βεβαιώσεων και αναμνηστικών σε όλους τους συμμετέχοντες, καθηγητές, μαθητές, φοιτητές και Διευθυντές Σχολείων.

                                                                                                       Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ


                                                                                            ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΜΙΣΑΗΛΙΔΗΣ

Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου 2020

Εξ Αποστάσεως Επιμορφωτικό Πρόγραμμα με τίτλο: "Υμνογραφικά κείμενα της Μ. Εβδομάδος: Γλωσσική προσέγγιση "




Η Υμνολογία της Μ. Εβδομάδος.
Ένα επίκαιρο Εξ Αποστάσεως Επιμορφωτικό Πρόγραμμα στο Α.Π.Θ.
Την επιτυχημένη πορεία των προηγούμενων κύκλων Επιμορφωτικών Προγραμμάτων για τη μελέτη της γλώσσας των λειτουργικών κειμένων της Ορθοδόξου Εκκλησίας ακολουθεί η προκήρυξη του Εξ Αποστάσεως Επιμορφωτικού Προγράμματος με τίτλο Υμνογραφικά κείμενα της Μ. Εβδομάδος: Γλωσσική προσέγγιση (κωδ. ΥΚΜΕ 8),  κατά το τρέχον εαρινό εξάμηνο 2019-2020 (όγδοος κύκλος).

Το Επιμορφωτικό Πρόγραμμα προσεγγίζει καινοτόμα και διεπιστημονικά τα υμνογραφικά κείμενα της Μ. Εβδομάδος, μέσω μιας σύγχρονης συγκροτημένης διδακτικής μεθοδολογίας με αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών Πληροφοριών και Επικοινωνίας. Αντικείμενο μελέτης αποτελούν οι γλωσσικές ιδιαιτερότητες, τα συντακτικά και τα μεταφραστικά ζητήματα που αφορούν αποκλειστικά στα υμνογραφικά κείμενα της Μεγάλης Εβδομάδος, καθώς και ο απαραίτητος θεολογικός υπομνηματισμός. Σκοπός του Προγράμματος είναι η ανάδειξη της μοναδικότητας των κειμένων αυτών: ο γλωσσικός πλουραλισμός, η λογοτεχνική αξία και το βάθος των θεολογικών μηνυμάτων. 

Οι αιτήσεις συμμετοχής γίνονται μόνο ηλεκτρονικά από 28/01/2020 έως 28/02/2019. Η προκήρυξη βρίσκεται στη σελίδα του Κέντρου Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης του Α.Π.Θ., http://www.diaviou.auth.gr/programs/ymnografika-kimena-tis-m-evdomados-glossiki-prosengisi/
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν επίσης να επισκέπτονται την ιστοσελίδα των Επιμορφωτικών Προγραμμάτων του Εργαστηρίου  hymnologica.com