Γράφει ο π. Βασίλειος Ι. Καλλιακμάνης
α) Η Θεσσαλονίκη γειτνιάζει με το Άγιον Όρος. Η γειτνίαση αυτή δημιουργεί και γεννά πνευματικούς δεσμούς και αναπτύσσει άρρηκτες πνευματικές σχέσεις. Διαμορφώνεται έτσι ένα κλίμα δέους και θάμβους για το υψηλότερο μέρος του κόσμου, τον Άθωνα. Και το κλίμα αυτό επηρεάζει και τη Θεσσαλονίκη. Ο ευλαβής προσκυνητής που αποφασίζει να επισκεφθεί το Περιβόλι της Παναγίας φθάνει συνήθως πρώτα στην πόλη που κήρυξε τη χριστιανική πίστη ο Απόστολος Παύλος, στην πόλη του μεγαλομάρτυρος Αγίου Δημητρίου, στην πόλη που έζησε ο Άγιος Γρηγόριος Παλαμάς και τόσοι άλλοι άγιοι.
β) Η Θεσσαλονίκη αποτελεί την πύλη εισόδου στο Άγιον Όρος. Αλλά κι από εκεί, από το Άγιον Όρος, φθάνουν σ’ αυτή φιλόκαλοι μοναχοί, απλοί ασκητές, λόγιοι και σοφοί πνευματικοί πατέρες με διάφορες ευκαιρίες. Άλλοι για λόγους υγείας, άλλοι για προμήθειες αγαθών και άλλοι για να βοηθήσουν, να παραμυθήσουν και να αναπαύσουν πνευματικά με τον ησυχαστικό και νηφάλιο λόγο τους τις ταραγμένες ψυχές των αδελφών τους που ζουν στον κόσμο. Έτσι η σχέση είναι διαρκής και αλληλοτροφοδοτούμενη.
γ) Υπάρχει όμως κι ένας άλλος τρόπος επικοινωνίας του Αγίου Όρους γενικότερα με τον κόσμο: η έκδοση και κυκλοφορία πατερικών και λειτουργικών βιβλίων, η αποστολή επιστολών καθώς και η συχνή αρθρογραφία σε περιοδικά και εφημερίδες από λογίους μοναχούς. Έτσι, κάθε καλοπροαίρετος χριστιανός μπορεί να εντρυφήσει στην αγιορείτικη ησυχαστική σκέψη και να αλατίσει τη ζωή του με τον νηπτικό, προσευχητικό και παρακλητικό λόγο.
δ) Στο πλαίσιο αυτό εδώ και χρόνια ο οσιολογιότατος αγιορείτης μοναχός Μωυσής, εκτός από το πλούσιο συγγραφικό του έργο, που υπερβαίνει τα 60 βιβλία, στέλνει από το ησυχαστήριό του στις Καρυές, κυρίως στην εφημερίδα “Μακεδονία” της Κυριακής που εκδίδεται στη Θεσσαλονίκη, καθώς και σε άλλα έντυπα, τα δικά του μεστά και δραστικά κείμενα. Απευθύνεται με αγάπη και πόνο, γι’ αυτό και ωφελεί. Οικοδομεί πνευματικά και προτείνει τη θεραπεία άρρωστων κοινωνικών και εκκλησιαστικών καταστάσεων. Και το κάνει αυτό υπακούοντας στις σύγχρονες ποιμαντικές ανάγκες και στην παράκληση των χριστιανών που ζουν στον κόσμο.
ε) Πρόσφατα, χάρη στη φροντίδα του σεβασμιότατου μητροπολίτου Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως κ. Βαρνάβα, κυκλοφόρησε μια συλλογή από αυτά τα κείμενα στο νέο βιβλίο του π. Μωυσή με τίτλο: “Εόρτια γράμματα από το Άγιον Όρος” (έκδ. Ι. Μητροπολέως Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως, Νεάπολη 2012, σ. 443). Πρόκειται για άρθρα που έχουν γραφεί με αφορμή εορτές της ορθοδόξου πίστεως, αγιορειτικές πανηγύρεις, μνήμες οσίων και ιστορικές επετείους. Τα άρθρα αυτά, όπως γράφει ο π. Μωυσής: “Θέλουν να υπενθυμίζουν και να προτείνουν την αγάπηση του αγαθού, την προτίμηση του αληθινού, την προτεραιότητα του τίμιου και καθαρού”.
στ) Για την εορτή των Θεοφανίων ο π. Μωυσής γράφει: “Μεγάλη η αξία, το νόημα και το περιεχόμενο της εορτής των Θεοφανίων. Εορτή φωτός, φωτισμού, καθαρότητος, διαφάνειας. Σε ημέρες άφωνες, αδιαφανείς, μουντές και γκρίζες, της αρχής ενός νέου χρόνου, είναι ανάγκη να φωτίσουμε τη διάνοια, τις σκέψεις, τους λόγους, τις κινήσεις, τα διανοήματα. Να φωτισθούν πτυχές του νου και της καρδιάς για μια πιο φωτεινή ζωή, πιο φωτεινά πρόσωπα και λόγια... Μας κούρασε η σκοτεινιά, το ημίφως, τα μισόλογα, οι σκοτεινές ματιές, τα υπονοούμενα και η συννεφιά”.
ζ) Ο δραστικός και κοφτερός λόγος του π. Μωυσή λειτουργεί θεραπευτικά για τα μέλη της Εκκλησίας, αλλά ταυτόχρονα αναχαιτίζει δυναμικά και το κοινωνικό κακό. Αφενός αποκόπτει το σαθρό και αφετέρου οικοδομεί το αγαθό. Τον ευχαριστούμε από καρδιάς για το νέο πόνημά του και του ευχόμαστε να του χαρίζει ο Θεός υγεία, για να προσφέρει την πεμπτουσία των πνευματικών ανθέων του Αγίου Όρους προς δόξαν του εν Τριάδι προσκυνουμένου Θεού και ωφέλεια του λαού του.
β) Η Θεσσαλονίκη αποτελεί την πύλη εισόδου στο Άγιον Όρος. Αλλά κι από εκεί, από το Άγιον Όρος, φθάνουν σ’ αυτή φιλόκαλοι μοναχοί, απλοί ασκητές, λόγιοι και σοφοί πνευματικοί πατέρες με διάφορες ευκαιρίες. Άλλοι για λόγους υγείας, άλλοι για προμήθειες αγαθών και άλλοι για να βοηθήσουν, να παραμυθήσουν και να αναπαύσουν πνευματικά με τον ησυχαστικό και νηφάλιο λόγο τους τις ταραγμένες ψυχές των αδελφών τους που ζουν στον κόσμο. Έτσι η σχέση είναι διαρκής και αλληλοτροφοδοτούμενη.
γ) Υπάρχει όμως κι ένας άλλος τρόπος επικοινωνίας του Αγίου Όρους γενικότερα με τον κόσμο: η έκδοση και κυκλοφορία πατερικών και λειτουργικών βιβλίων, η αποστολή επιστολών καθώς και η συχνή αρθρογραφία σε περιοδικά και εφημερίδες από λογίους μοναχούς. Έτσι, κάθε καλοπροαίρετος χριστιανός μπορεί να εντρυφήσει στην αγιορείτικη ησυχαστική σκέψη και να αλατίσει τη ζωή του με τον νηπτικό, προσευχητικό και παρακλητικό λόγο.
δ) Στο πλαίσιο αυτό εδώ και χρόνια ο οσιολογιότατος αγιορείτης μοναχός Μωυσής, εκτός από το πλούσιο συγγραφικό του έργο, που υπερβαίνει τα 60 βιβλία, στέλνει από το ησυχαστήριό του στις Καρυές, κυρίως στην εφημερίδα “Μακεδονία” της Κυριακής που εκδίδεται στη Θεσσαλονίκη, καθώς και σε άλλα έντυπα, τα δικά του μεστά και δραστικά κείμενα. Απευθύνεται με αγάπη και πόνο, γι’ αυτό και ωφελεί. Οικοδομεί πνευματικά και προτείνει τη θεραπεία άρρωστων κοινωνικών και εκκλησιαστικών καταστάσεων. Και το κάνει αυτό υπακούοντας στις σύγχρονες ποιμαντικές ανάγκες και στην παράκληση των χριστιανών που ζουν στον κόσμο.
ε) Πρόσφατα, χάρη στη φροντίδα του σεβασμιότατου μητροπολίτου Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως κ. Βαρνάβα, κυκλοφόρησε μια συλλογή από αυτά τα κείμενα στο νέο βιβλίο του π. Μωυσή με τίτλο: “Εόρτια γράμματα από το Άγιον Όρος” (έκδ. Ι. Μητροπολέως Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως, Νεάπολη 2012, σ. 443). Πρόκειται για άρθρα που έχουν γραφεί με αφορμή εορτές της ορθοδόξου πίστεως, αγιορειτικές πανηγύρεις, μνήμες οσίων και ιστορικές επετείους. Τα άρθρα αυτά, όπως γράφει ο π. Μωυσής: “Θέλουν να υπενθυμίζουν και να προτείνουν την αγάπηση του αγαθού, την προτίμηση του αληθινού, την προτεραιότητα του τίμιου και καθαρού”.
στ) Για την εορτή των Θεοφανίων ο π. Μωυσής γράφει: “Μεγάλη η αξία, το νόημα και το περιεχόμενο της εορτής των Θεοφανίων. Εορτή φωτός, φωτισμού, καθαρότητος, διαφάνειας. Σε ημέρες άφωνες, αδιαφανείς, μουντές και γκρίζες, της αρχής ενός νέου χρόνου, είναι ανάγκη να φωτίσουμε τη διάνοια, τις σκέψεις, τους λόγους, τις κινήσεις, τα διανοήματα. Να φωτισθούν πτυχές του νου και της καρδιάς για μια πιο φωτεινή ζωή, πιο φωτεινά πρόσωπα και λόγια... Μας κούρασε η σκοτεινιά, το ημίφως, τα μισόλογα, οι σκοτεινές ματιές, τα υπονοούμενα και η συννεφιά”.
ζ) Ο δραστικός και κοφτερός λόγος του π. Μωυσή λειτουργεί θεραπευτικά για τα μέλη της Εκκλησίας, αλλά ταυτόχρονα αναχαιτίζει δυναμικά και το κοινωνικό κακό. Αφενός αποκόπτει το σαθρό και αφετέρου οικοδομεί το αγαθό. Τον ευχαριστούμε από καρδιάς για το νέο πόνημά του και του ευχόμαστε να του χαρίζει ο Θεός υγεία, για να προσφέρει την πεμπτουσία των πνευματικών ανθέων του Αγίου Όρους προς δόξαν του εν Τριάδι προσκυνουμένου Θεού και ωφέλεια του λαού του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου