Σελίδες

Τετάρτη 23 Μαρτίου 2016

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία το επιμορφωτικό σεμινάριο των θεολόγων των σχολείων της ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης (εκτός καλλικρατικών δήμων Θέρμης και Θερμαϊκού)

Στις 21 Μαρτίου 2016 πραγματοποιήθηκε στο Αμφιθέατρο του 4ου ΓΕΛ Καλαμαριάς το επιμορφωτικό σεμινάριο των των Θεολόγων της Δ.Δ.Ε. Ανατολικής Θεσσαλονίκης (εκτός των καλλικρατικών δήμων Θέρμης και Θερμαϊκού) με θέμα «Το ζήτημα για το Θεό και οι αναζητήσεις των νέων».
Ο Δ/ντής και Θεολόγος του 4ου ΓΕΛ Καλμαριάς κ. Αθανάσιος Μανιάτης διέθεσε όλη την υλικοτεχνική υποδομή (Διαδίκτυο, προτζέκτορα, υπολογιστή, μικρόφωνα κ.α.) για την επιτυχή διεξαγωγή του επιμορφωτικού σεμιναρίου. Τα επιμορφωτικά αυτά σεμινάρια παρακολούθησαν συνολικά 52 εκπαιδευτικοί.
Το επιμορφωτικό σεμινάριο περιελάμβανε δύο εισηγήσεις: του Σχολικού Συμβούλου Θεολόγων Πολύβιου Στράντζαλη,  «Οι παράγοντες που συντελούν στην ανάπτυξη της θρησκευτικότητας και της θρησκευτικής πίστης των εφήβων». και του Σχολικού Συμβούλου Ανδρέα Αργυρόπουλου, «Το ερώτημα για το Θεό και οι νέοι. Όψεις ενός υπαρξιακού διαλόγου στο πλαίσιο της μαθησιακής διαδικασίας»
Το επιμορφωτικό σεμινάριο ξεκίνησε με την εισήγηση του κ. Στράντζαλη ο οποίος αφού αναφέρθηκε στους παράγοντες που παίζουν ρόλο την ανάπτυξη της θρησκευτικότητας και της θρησκευτικής πίστης των εφήβων τόνισε ότι από τις έρευνες φαίνεται ότι η θρησκευτικότητα αναπτύσσεται στο οικογενειακό πλαίσιο και αντίστοιχα στη θρησκευτική κοινότητα στην οποία ανήκει η οικογένεια. Στην εξέλιξη της θρησκευτικότητας σε πίστη πάλι τον πρωταγωνιστικό ρόλο τον έχει η οικογένεια αλλά εκεί προστίθενται και άλλοι παράγοντες όπως ο κατηχητής και οι φίλοι. Το σχολείο τέλος φαίνεται να παίζει σημαντικότερο  ρόλο στην καλλιέργεια στάσεων απέναντι στις θρησκείες και στη θρησκευτικότητα γενικότερα και θεωρείται ως επικουρικός παράγοντας σε θέματα θρησκευτικής ταυτότητας.
Στη συνέχεια ο Σχολικός Σύμβουλος Ανδρέας Αργυρόπουλος ανέπτυξε το θέμα του που αφορούσε το ερώτημα για το Θεό και τους νέους και πώς αυτό το διαχειριζόμαστε με τους μαθητές μας μέσα στην τάξη. Επεσήμανε ότι αυτά τα ζητήματα είναι πολύ σημαντικό να τα διαχειριζόμαστε με τη γλώσσα που χρησιμοποιούν οι μαθητές μας και να λαμβάνουμε υπόψη μας πάντοτε τις ανάγκες, τις ευαισθησίες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών μας, έτσι ώστε να επικοινωνούμε πραγματικά μ'  αυτούς και να απαντούμε στα ερωτήματα και τις ανάγκες τους που σήμερα είναι εντελώς διαφορετικές από πριν μια δεκαετία. Για την στήριξη μάλιστα όλων όσων επικαλέστηκε ο κ. Αργυρόπουος παρέπεμψε σε μεγάλους θεολόγους όπως ο Oλιβιέ Κλεμάν, ο Κάλλιστος Γουέαρ κ.α.
Μετά το τέλος των εισηγήσεων ακολούθησε πολύ εποικοδομητική συζήτηση.













Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου