Σελίδες

Παρασκευή 27 Απριλίου 2018

Νέο Δ.Σ. στην Ενωση Ομογενών εκ Κωνσταντινουπόλεως Β.Ε.


Την Κυριακή 22 Απριλίου 2018 διεξήχθησαν εκλογές για το Διοικητικό Συμβούλιο, την Εξελεγκτική Επιτροπή και το Πειθαρχικό Συμβούλιο του Συλλόγου.

Οι αρχαιρεσίες της Τετάρτης 25ης Απριλίου 2018 συγκρότησαν σε σώμα το νέο Διοικητικό Συμβούλιο:

Πρόεδρος: Πολύβιος Στράντζαλης
Αντιπρόεδρος: Δημήτριος Γεωργιάδης
Γεν. Γραμματέας: Αθηνά Κουρμπέτη
Ειδ. Γραμματέας: Αναστασία Δημοπούλου
Ταμίας: Δήμητρα Δουρμάζερ 
Προϊστάμενοι Α΄ Εφορίας: Στέλλα Μηνά & Μάγδα Ταβουκτσόγλου
(Υπεύθυνοι Επικοινωνίας με το Τμήμα Κυριών) 
Προϊστάμενοι Β΄ Εφορίας: Δημήτρης Παπάς & Αναστασία Δημοπούλου 
(Υπεύθυνοι Δημοσίων Σχέσεων – Επικοινωνίας) 
Προϊστάμενος Γ΄ Εφορίας: Δημήτρης Παπάς
(Υπεύθυνος Εντευκτηρίου) 
Προϊστάμενος Δ΄ Εφορίας: Μαρία Φάτσιου
(Υπεύθυνη Βιβλιοθήκης & Διαμόρφωσης Ιστορικού Αρχείου)

Εξελεγκτική Επιτροπή
Στέλιος Βούτας 
Ιωακείμ Θεοδοσιάδης 
Καίτη Μοσκώφ 

Πειθαρχικό Συμβούλιο
Πόπη Βακαδήμα 
Ειρήνη Κωνσταντίνου 
Ειρήνη Πατρικιάδου 

Τρίτη 24 Απριλίου 2018

Συμπόσιο με θέμα «Θρησκεία και ανθρώπινα δικαιώματα»

Στο 4ο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο του ΙΑΚΕ - Θα πραγματοποιηθεί στις 27-29 Απριλίου 2018, στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου
Αξιόλογες εισηγήσεις, ανακοινώσεις και εκδηλώσεις διαλόγου περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα του 4ου Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου του Ινστιτούτου Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών, με θέμα «Δημοκρατία, δικαιώματα και ανισότητες στην εποχή της κρίσης. Προκλήσεις στον χώρο της έρευνας και της εκπαίδευσης», το οποίο θα πραγματοποιηθεί στις 27-29 Απριλίου 2018, στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου, στο Ηράκλειο της Κρήτης. Στο πρόγραμμα του Συνεδρίου έχουν ενταχθεί: α) εισηγήσεις από προσκεκλημένους εισηγητές, β) εισηγήσεις, παρουσιάσεις και αναρτημένες ανακοινώσεις που έχουν κριθεί από την Επιστημονική Επιτροπή, γ) συμπόσια, και δ) εργαστήρια. 

Οι συμμετέχοντες εισηγητές υπερβαίνουν τους 400, οι εισηγήσεις των οποίων θα παρουσιαστούν σε παράλληλες συνεδρίες. Το Συνέδριο διεξάγεται με τη στήριξη της Περιφέρειας Κρήτης, Δήμων της περιφερειακής ενότητας Ηρακλείου και πλήθους συνεργατών από τον χώρο της Εκπαίδευσης, της Εκκλησίας, του πολιτισμού και της επιχειρηματικότητας, καθώς επίσης με την ευλογία του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου. 

Μια σημαντική εκδήλωση η οποία έχει ενταχθεί στις συνεδριακές εργασίες είναι το θεματικό Συμπόσιο «Θρησκεία και ανθρώπινα δικαιώματα», το οποίο θα πραγματοποιηθεί την πρώτη ημέρα του Συνεδρίου, Παρασκευή 27 Απριλίου, ώρα 18:30-20:00, πριν την επίσημη έναρξη των εργασιών Συνεδρίου, στην αίθουσα «Νίκος Καζαντζάκης» του Πολιτιστικού Συνεδριακού Κέντρου. Το Συμπόσιο τελεί υπό την αιγίδα του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου, ο οποίος απεδέχθη το σχετικό αίτημα του ΙΑΚΕ, καθώς επίσης όρισε ως εκπρόσωπο τον Σεβασμιώτατο Αρχιεπίσκοπο Κρήτης κ. Ειρηναίο, ο οποίος θα αναγνώσει το Σεπτό Πατριαρχικό Μήνυμα προς τους συνέδρους. 

Με τον τρόπο αυτό, το ΙΑΚΕ και το Συνέδριο αναγνωρίζει και τιμά την οικουμενική συμβολή στον αγώνα για την προώθηση των ανθρώπινων δικαιωμάτων και την προάσπιση της αξίας του ανθρώπινου προσώπου του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου και του Οικουμενικού Πατριαρχείου, το οποίο καταθέτει πολύτροπα την Ορθόδοξη μαρτυρία γύρω από τα ζητήματα αυτά. Υπενθυμίζονται οι καίριες αναφορές σε ζητήματα ανθρώπινων δικαιωμάτων στις αποφάσεις και ανακοινώσεις της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας, η οποία πραγματοποιήθηκε στην Κρήτη το 2016, καθώς επίσης μια σειρά από πρόσφατες παρεμβάσεις με οικουμενική απήχηση, από τον ίδιο τον Οικουμενικό Πατριάρχη, οι οποίες αφορούν σε ζητήματα βίας, συγκρούσεων, ανισοτήτων, προσφυγικών ροών, θρησκευτικού φανατισμού ή φονταμενταλισμού κ.ά. 
Η θρησκεία ανέκαθεν λειτούργησε ως χώρος ηθικής και πνευματικής καλλιέργειας, προβάλλοντας το δικό της όραμα για τη βελτίωση των κοινωνικών συνθηκών και των ανθρώπινων σχέσεων. Από την άλλη πλευρά, στον ευαίσθητο χώρο της θρησκευτικότητας συχνά ανιχνεύονται φαινόμενα διαιρέσεων και φανατισμού, τα οποία γίνονται αφορμή για σοβαρές παραβιάσεις ανθρώπινων δικαιωμάτων και άλλα προβλήματα. Αρκετές σύγχρονες αντιπαλότητες έχουν ισχυρό θρησκευτικό υπόβαθρο ή χρησιμοποιούν τη θρησκευτικότητα ως μέσο για την προώθηση ιδιοτελών σκοπών. Στην εποχή μας, οι θρησκευτικοί θεσμοί καλούνται να συμβάλλουν στην προώθηση και τον σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, μέσα από την αλληλογνωριμία, τον διάλογο και την καταλλαγή, καθώς επίσης με ουσιαστικές δράσεις που αφορούν στην ανακούφιση όσων αδικούνται ή στερούνται βασικά ανθρώπινα δικαιώματα. 
Το Συμπόσιο θα έχει τη μορφή στρογγυλής τράπεζας εισηγητών, οι οποίοι θα αναφερθούν από τη δική τους σκοπιά στο κεντρικό θέμα και στη συνέχεια θα ακολουθήσει συζήτηση. Σύμφωνα με το πρόγραμμα, εισηγητές στο Συμπόσιο είναι: 
α) Σεβασμιώτατος Αρχιεπίσκοπος Κρήτης κ. Ειρηναίος, Εκπρόσωπος της Α.Θ. Παναγιότητος του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου: «Το Σεπτό Μήνυμα της Α.Θ. Παναγιότητος του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου».
β) Γεώργιος Καλαντζής, Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων: «Θρησκεία και ανθρώπινα δικαιώματα: Προκλήσεις και προοπτικές στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα».
γ) Κωνσταντίνος Ζορμπάς, Γενικός Διευθυντής της Ορθοδόξου Ακαδημίας Κρήτης: «Θρησκεία και ανθρώπινα δικαιώματα: Προκλήσεις και προοπτικές στη σύγχρονη ευρωπαϊκή πραγματικότητα».
δ) Χριστόφορος Αρβανίτης, Επίκουρος Καθηγητής της Πατριαρχικής Ανώτατης Εκκλησιαστικής Ακαδημίας Κρήτης: «Το πολιτισμικό "πρωτείο" των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και η συν-απάντησις του Οικουμενικού Πατριάρχου Βαρθολομαίου Α΄». 
Τις εργασίες του Συμποσίου συντονίζει ο Γεώργιος Στριλιγκάς, Γραμματέας Εκδόσεων, Βιβλιοθήκης και Έντυπου Υλικού του ΙΑΚΕ, Σχολ. Σύμβουλος Θεολόγων. Η είσοδος στο Συμπόσιο και η παρακολούθηση των εργασιών είναι ελεύθερη για κάθε ενδιαφερόμενο.

Δευτέρα 23 Απριλίου 2018

«Ενημέρωση θεολόγων για διεξαγωγή Στρογγυλής Τράπεζας με θέμα: «Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Σχολική Θρησκευτική Αγωγή»


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ
ΚΑΙ  ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
 ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ                           
ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ
ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Πληροφορίες: Πολύβιος Στράντζαλης
Ταχ. Δ/νση:  Σαπφούς 44
Ταχ. Θυρ. :  Δ. 5019
Τηλέφωνο : 2310/503808
FAX          : 2310/286715
E-MAIL     : grss@kmaked.pde.sch.gr





    
           Θεσσαλονίκη: 23 – 04 - 2018
            Αριθμ. Πρωτ.: 347


                   
Προς

τους εκπαιδευτικούς κλ. ΠΕ01
της Δ/νσης Δ.Ε.  Δράμας.

(Δια μέσου της Δ/νσης Δ.Ε. Δράμας)

Κοιν.:
α) Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής  Μακεδονίας & Θράκης

β) Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας


 

ΘΕΜΑ :  «Ενημέρωση θεολόγων για διεξαγωγή Στρογγυλής Τράπεζας με θέμα:   «Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Σχολική Θρησκευτική Αγωγή»

 

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

 

σας  ενημερώνω για τη διεξαγωγή στρογγυλής τράπεζας με θέμα «Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Σχολική Θρησκευτική Αγωγή» που θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο του 2oυ Διεθνούς Βιωματικού Συνέδριου Εφαρμοσμένης Διδακτικής

«Διδακτικές Τάσεις και Προκλήσεις στα Σύγχρονα Περιβάλλοντα Μάθησης» στις 29 Απριλίου 2018, ημέρα Κυριακή  και ώρα 11:30-13:00 στην Αίθουσα Συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου Δράμας.

            Θέμα: «Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Σχολική Θρησκευτική Αγωγή» Συντονιστής: Πολύβιος Στράντζαλης (Σχολ. Συμβ.) Σπύρος Κιουλάνης (ΕΑΠ) Συμμετέχοντες: Χρήστος Βασιλόπουλος (ΑΠΘ) «Σχολική θρησκευτική αγωγή στη σύγχρονη Ελληνική πραγματικότητα» Βασιλική Μητροπούλου (ΑΠΘ) «Ψηφιακός γραμματισμός στο μάθημα των Θρησκευτικών» Αλέξανδρος Κόπτσης (Σχολ. Συμβ.) «Βιωματική προσέγγιση στο μάθημα των Θρησκευτικών» Στρατής Ψάλτου (ΙΕΠ) «Οι αντιδράσεις στο νέο Πρόγραμμα Σπουδών των Θρησκευτικών και η ουσία της Θεολογία»

 

                                                                          Ο Σχολικός Σύμβουλος Θεολόγων

                                                                                Δρ. Πολύβιος  Στράντζαλης


Παρασκευή 20 Απριλίου 2018

Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών Βόλου: ΔΙΑΛΟΓΟΙ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ - ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ 2018

Η Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών, σε συνεργασία με το Κέντρο Σωματικής και Ψυχολογικής Υποστήριξης ΠΟΡΕΙΑ ΥΓΕΙΑΣ ΚΟΙΝΣΕΠ και με τον Σύνδεσμο Νέων της Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος διοργανώνουν για έκτη συνεχή χρονιά μια διπλή ομιλία, υπό τον τίτλο «Διάλογοι Θεολογίας Ψυχολογίας». Με αυτή την προσπάθεια η Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών επιχειρεί να απευθυνθεί στον καθημερινό άνθρωπο και στην οικογένεια του σήμερα, και να απαντήσει στα ερωτήματά τους με την συνδρομή της ψυχολογίας.
Η εκδήλωση με κεντρικό θέμα την Αυτοθεματοποίηση, την Αυτοπροβολή στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και το Ναρκισσισμό θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 28 Απριλίου 2018, και ώρα 19:30 στην αίθουσα Forum (Δεληγιώργη 9, κοντά στο ξενοδοχείο Park). Προσκεκλημένοι ομιλητές θα είναι ο π. Βασίλειος Θερμός, ψυχίατρος παίδων και εφήβων, επίκουρος Καθηγητής Ανωτάτης Εκκλησιαστικής Ακαδημίας Αθηνών, και ο κύριος Γεώργιος Κίσσας, διακεκριμένος ψυχολόγος-ψυχοθεραπευτής.
Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.

«Θρησκευτική ελευθερία και σχολείο»



«Θρησκευτική ελευθερία και σχολείο»


Η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου σας προσκαλεί σε ανοιχτή εκδήλωση – συζήτηση με θέμα:

«Θρησκευτική ελευθερία και σχολείο»

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη, 26 Απριλίου 2018, και ώρα 18:30 μμ, στην αίθουσα της Κεντρικής Δημοτικής Βιβλιοθήκης Θεσσαλονίκης (οδός Εθνικής Αμύνης 27).

Εισηγήσεις θα πραγματοποιήσουν οι:
Λίνα Παπαδοπούλου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Συνταγματικού Δικαίου – Νομική Σχολή – ΑΠΘ

Κωνσταντίνος Τσιούμης, Καθηγητής του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης – ΑΠΘ

Αθανάσιος Νευροκοπλής, Θεολόγος, Διευθυντής του Αρσάκειου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης

Κλεάνθης Βουλαλάς, Δάσκαλος – 132ο Δημοτικό Σχολείο Αθήνας

Τη συζήτηση θα συντονίσει ο Στέργιος Κοφίνης, Δ.Ν., Πρωτοδίκης Δ.Δ

Εκδήλωση για τη σχέση θρησκείας και κράτους και τον ρόλο του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων

Το ερευνητικό έργο Grassrootsmobilise που χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Έρευνας (ERC), με έδρα του το Ελληνικό Ίδρυμα Ευρωπαϊκής και Εξωτερικής Πολιτικής (ΕΛΙΑΜΕΠ), διοργανώνει συζήτηση με θέμα: "Θρησκεία και Κοσμικό Κράτος: υπερβαίνει τα θεμιτά όρια το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων;" την Πέμπτη 3 Μαίου 2018 και ώρα 17.30 στο Αμφιθέατρο του Μουσείου Ακρόπολης. Την επόμενη ημέρα, Παρασκευή 4 Μαίου 2018 και ώρα 09.30, θα ακολουθήσει ημερίδα με τίτλο «Μεταξύ Κράτους και Πολίτη: Θρησκεία στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων» στην Αίγλη Ζαππείου.

Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (ΕΔΑΔ) είναι ένας θεσμός ο οποίος εξετάζει ιδιαίτερα επίμαχα ζητήματα που αφορούν τη θρησκεία στις ευρωπαϊκές κοινωνίες. Στη συζήτηση της 3ης Μαϊου, πρώην δικαστές του ΕΔΑΔ και ειδικοί επιστήμονες θα συζητήσουν το κατά πόσο οι παρεμβάσεις του Δικαστηρίου ενίοτε υπερβαίνουν ευρέως αποδεκτά από τα κράτη όρια σε ευαίσθητα ζητήματα θρησκείας και θρησκευτικής ελευθερίας. Η είσοδος στην εκδήλωση είναι ελεύθερη, με σειρά προτεραιότητας. Η γλώσσα της εκδήλωσης θα είναι η αγγλική με ταυτόχρονη διερμηνεία στα ελληνικά.

Ομιλητές της συζήτησης θα είναι: Eva Brems, Καθηγήτρια Δικαίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Πανεπιστήμιο της Γάνδης, Ann Power-Forde, Πρώην Δικαστής του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Χρήστος Ροζάκης, Ομότιμος Καθηγητής του Δημοσίου και Διεθνούς Δικαίου στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, και τέως Δικαστής και Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Joseph H. H. Weiler, Καθηγητής, κάτοχος έδρας Jean Monnet της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Τμήμα Νομικής τους Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης. Τη συζήτηση θα συντονίσει η Έφη Φωκά, Κύρια Ερευνήτρια, ΕΛΙΑΜΕΠ, Επιστημονική Υπεύθυνη του έργου Grassrootsmobilise. 

Στην ημερίδα της 4ης Μαίου, θα συμμετέχουν Έλληνες και ξένοι ερευνητές και ειδικοι επιστήμονες. Για τη συμμετοχή στην ημερίδα απαιτείται προεγγραφή ως τις 27 Απριλίου. 

Το έργο Grassrootsmobilise και η διερεύνηση των τάσεων θρησκευτικού πλουραλισμού στην Ευρώπη

Το Grassrootsmobilise είναι ένα πενταετές ερευνητικό έργο, με επικεφαλής την ερευνήτρια Δρ. Έφη Φωκά, που έχει στόχο να μελετήσει την επιρροή των αποφάσεων του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (ΕΔΑΔ) σε εθνικό, τοπικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, σχετικά με τη θρησκεία. Το έργο πρόκειται να αναλύσει τις τάσεις Θρησκευτικού Πλουραλισμού στην Ευρώπη και να εξετάσει κινητοποιήσεις από τη βάση (grassroots) "στη σκιά" των αποφάσεων του ΕΔΑΔ για θέματα θρησκείας.

Τα τελευταία είκοσι χρόνια, οι κοινωνίες στην Ευρώπη κατακλύζονται ολοένα και περισσότερο από διαμάχες και συζητήσεις για θέματα που αφορούν τη θέση της θρησκείας στο δημόσιο χώρο. Τόσο ακαδημαϊκές προβλέψεις όσο και κοινές πεποιθήσεις υποστήριζαν πως η θρησκεία, ως φαινόμενο, υποχωρεί.

Παρόλ’αυτά – ίσως και εξαιτίας αυτών των απόψεων – ζητήματα όπως η ελευθερία της θρησκευτικής έκφρασης, η ελευθερία του λόγου και η βλασφημία, αλλά και η δημόσια έκθεση θρησκευτικών συμβόλων επανεμφανίζονται στους χώρους εργασίας, στα σχολεία, στα ΜΜΕ κτλ., σε τοπικό, εθνικό και σε διεθνές επίπεδο. Η παρουσία του Ισλάμ λειτούργησε ως καταλύτης για μια σειρά συζητήσεων πάνω στη θρησκεία στην Ευρώπη. Αυτές οι συζητήσεις, όμως, έχουν πλέον επεκταθεί σε ευρύτερες υποθέσεις για το χαρακτήρα των θρησκευτικών κοινοτήτων, για τη σχέση τους με τους θεσμούς του εκάστοτε κράτους, όπως και για τη θέση των θρησκευτικών μειονοτήτων στην κοινωνία.

Λειτουργώντας σ’αυτό το πλαίσιο, το ΕΔΑΔ λαμβάνει αποφάσεις, προσφέροντας έτσι τη δική του φωνή στα θρησκευτικά ζητήματα. Μ’αυτόν τον τρόπο, το Δικαστήριο συμβάλλει και επηρεάζει σημαντικά τους όρους των συζητήσεων για τη θρησκεία που λαμβάνουν χώρα στην Ευρώπη.

Το έργο μελετάει μια σειρά από περιπτώσεις του ΕΔΑΔ, όπου στην κάθε υπόθεση θα αναλύονται οι τοπικές αντιδράσεις και οι ενδεχόμενες κινητοποιήσεις θρησκευτικών και μη θρησκευτικών ομάδων. Επίσης, στο πλαίσιο του έργου θα πραγματοποιηθεί έρευνα πεδίου από ομάδα αναλυτών στην Ιταλία, την Ελλάδα, τη Ρουμανία και την Τουρκία. Οι χώρες αυτές επιλέχθηκαν λόγω της υψηλής συμμετοχής τους σε θρησκευτικών δικαιωμάτων περιεχομένου νομικές υποθέσεις.

Το κεντρικό ζήτημα για το ΕΔΑΔ έγκειται στην επιλογή του είδους των ελευθεριών που θα επιτρέψει, καθώς κάποιοι πιστεύουν ότι ελευθερία σημαίνει τον αποκλεισμό των θρησκευτικών συμβόλων, ρούχων ή κηρυγμάτων από τη δημόσια σφαίρα, ενώ, αντίθετα, άλλοι υποστηρίζουν την επιθυμία τους να εκφράζουν τη θρησκεία τους δημόσια.

Η μακροπρόθεσμη φύση της επιχορήγησης του ERC επέτρεψε στη Δρ Ε. Φωκά να πραγματοποιήσει ένα ευρείας έρευνας έργο πάνω σε ένα νέο θέμα. Παρόλο που αυτός ο άξονας έρευνας είναι αρκετά ανεπτυγμένος στις ΗΠΑ, με διάφορες μελέτες για τα κινήματα βάσης γύρω από τη νομολογία του Ανωτάτου Δικαστηρίου, δεν έχει ακόμα καλυφθεί στο ευρωπαϊκό πλαίσιο. Για πρώτη φορά, η Δρ. Έφη Φωκά συγκεντρώνει από κοινού κοινωνιολόγους, πολιτικούς επιστήμονες και νομικούς εμπειρογνώμονες ώστε να επικεντρωθούν στις εξελίξεις.

H Δρ. Έφη Φωκά είναι Ιδρυτική Διευθύντρια του Forum on Religion (2008-2013), στο London School of Economics. Προέρχεται από τον χώρο των πολιτικών επιστημών και είναι διδάκτορας στην πολιτική κοινωνιολογία του London School of Economics. Τα τρέχοντα ερευνητικά ενδιαφέροντά της περιλαμβάνουν τη σχέση μεταξύ θρησκείας και πολιτικής στον Ευρωπαϊκό χώρο και συγκεκριμένα στον χώρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τη σχέση μεταξύ θρησκείας, εθνικισμού και εθνικής ταυτότητας, και την Ορθοδοξία στην Ελλάδα και εκτός.

H Δρ Φωκά αναμένει ότι η έρευνά της θα αυξήσει την κατανόηση του πώς οι αποφάσεις του ΕΔΑΔ επηρεάζουν την καθημερινή ζωή των πολιτών, στην πραγματικότητα. Μέσω αυτού του έργου θα διερευνηθούν οι διαφορετικές οπτικές γωνίες σχετικά με τη θρησκεία στη δημόσια σφαίρα: από τις θρησκευτικές μειονότητες έως την πλειοψηφία καθώς και από μη θρησκευτικούς ακτιβιστές στους Επισκόπους και τους ιμάμηδες.

Σημειώνεται ότι στη σειρά των ειδικών εκθέσεων για ευρωπαϊκά προγράμματα που δημοσιεύει το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ) παρουσιάζονται τα αναλυτικά στοιχεία της ελληνικής συμμετοχής στο πρόγραμμα του ΕυρωπαΪκού Συμβουλίου Έρευνας ERC στον Ορίζοντα 2020. Ειδικότερα, παρουσιάζονται στατιστικά στοιχεία για τη συμμετοχή των ελληνικών ερευνητικών ομάδων στις προκηρύξεις των ετών 2014, 2015 και 2016, με δείκτες που αναδεικνύουν σημαντικές πλευρές της εγχώριας ερευνητικής δραστηριότητας.Το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης λειτουργεί ως Εθνικό Σημείο Επαφής για τον Ορίζοντα 2020 και για μια σειρά από επιμέρους προγράμματα (όπως το πρόγραμμα του ERC), υποστηρίζοντας την ελληνική ακαδημαϊκή, ερευνητική και επιχειρηματική κοινότητα για τη συμμετοχή της. 
www.ekt.gr, με πληροφορίες από ΕΛΙΑΜΕΠ, έργο Grassrootsmobilise, ΕΚΤ

Τετάρτη 18 Απριλίου 2018

Αθήνα 2018 Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου με 250 εκδηλώσεις!

Η Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου για το 2018 είναι από τη Δευτέρα 23 Απριλίου η Αθήνα, με περισσότερες από 250 εκδηλώσεις που θα φέρουν την πόλη για ένα χρόνο στο παγκόσμιο επίκεντρο του χώρου του βιβλίου!

Ο δήμαρχος Αθηναίων κ. Γιώργος Καμίνης στη συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε, παρουσίασε τους άξονες και τη φιλοσοφία της διοργάνωσης και έκανε λόγο για μία πολύ μεγάλη διάκριση για την Αθήνα, που επελέγη από την UNESCO σε ένα θεσμό που ξεκίνησε το 2001. Τα εγκαίνια θα γίνουν τη Δευτέρα 23 Απριλίου στο Μουσείο της Ακρόπολης, παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας, κ. Προκόπη Παυλόπουλου.

Μέγας δωρητής της διοργάνωσης «Αθήνα 2018 Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου» είναι το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Ο δήμαρχος Αθηναίων κ. Γιώργος Καμίνης τόνισε ότι «η διοργάνωση Αθήνα 2018 Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου είναι μια ακόμη ευκαιρία διεθνούς διάκρισης για την πόλη της Αθήνας και ανάδειξής της σε προορισμό πολιτισμού». Όπως δήλωσε ο δήμαρχος Αθηναίων «σκοπός της διοργάνωσης είναι να εμπνεύσει, να δημιουργήσει, να δώσει κίνητρα για ανάγνωση, να αφήσει πολιτιστικό αποτύπωμα στην πόλη και να υπενθυμίσει ότι βιβλίο σημαίνει ιστορίες, αφήγηση, σημαίνει φαντασία, πρωτοπορία και δημιουργικότητα, τέχνες, επιστήμες, ακόμη και νέες τεχνολογίες. Σημαίνει περιπέτεια και απόλαυση». Εξειδικεύοντας ακόμη περισσότερο τον στόχο της διοργάνωσης, ο κ. Καμίνης είπε: «θέλουμε να φτάσει το βιβλίο σε κάθε γειτονιά, στους πολλούς, σε όλους τους πολίτες, με περισσότερες από 250 δράσεις και εκδηλώσεις μέσα στους επόμενους δώδεκα μήνες».

Η πρόεδρος της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής της UNESCO κυρία Αικατερίνη Τζιτζικώστα σημείωσε ότι “είμαστε ιδιαίτερα ευτυχείς, που η συνεργασία μας με το δήμο Αθηναίων για την υποβολή στην UNESCO της υποψηφιότητας της Αθήνας ως «Παγκόσμιας Πρωτεύουσας Βιβλίου για το έτος 2018» καρποφόρησε. Πρόκειται για μια σημαντική εθνική επιτυχία, που μας κάνει υπερήφανους ως Έλληνες πολίτες και αξίζει να την γιορτάσουμε, αλλά και να την στηρίξουμε με τη συμμετοχή μας. Η Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO θα σταθεί αρωγός στις προσπάθειες του δήμου για την υλοποίηση του πολύπλευρου προγράμματός του».

«Η συνεργασία του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) με τον δήμο Αθηναίων είναι πολυεπίπεδη, καθώς η δωρεά του ΙΣΝ στηρίζει πληθώρα προγραμμάτων του δήμου σε διάφορους τομείς, όπως μεταξύ άλλων τα Ανοιχτά Σχολεία, το Athens Culture Net και άλλα» δήλωσε εκ μέρους του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος η κυρία Ελίνα Κλαριδοπούλου και σημείωσε: «Στο πλαίσιο λοιπόν αυτής της ευρύτερης συνεργασίας εντάσσεται η στήριξη από το ΙΣΝ του προγραμματικού σκέλους της διοργάνωσης Αθήνα Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου 2018. Το ΙΣΝ έχει υποστηρίξει έμπρακτα το χώρο του βιβλίου με σειρά δωρεών που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τη στήριξη της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος με τη μεταστέγασή της στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, τη δημιουργία του δικτύου δημόσιων και δημοτικών βιβλιοθηκών σε όλη τη χώρα μέσω του Future Library, την υποστήριξη πανεπιστημιακών βιβλιοθηκών και σειρά ευρύτερων εκπαιδευτικών δράσεων με άξονα το βιβλίο.

Προσβλέπουμε ότι το πρόγραμμα θα συντελέσει στο να αναδειχθεί τόσο η πόλη της Αθήνας ως προορισμός όσο και άγνωστες πτυχές, υπάρχουσες υποδομές και μαζί με αυτές και οι δημιουργικοί άνθρωποι που κρύβονται πίσω από ένα βιβλίο».

Τη μεγάλη διοργάνωση στηρίζουν ο Οργανισμός Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας του δήμου Αθηναίων, το Δίκτυο Πολιτισμού του δήμου Αθηναίων, η Τεχνόπολη του δήμου Αθηναίων, το ΣυνΑθηνά και τα Ανοιχτά Σχολεία του δήμου Αθηναίων.

Η διοργάνωση ενισχύεται από δωρεές ιδρυμάτων, από μορφωτικά ινστιτούτα, πρεσβείες και πολλούς ακόμα φορείς. Μέγας δωρητής είναι το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, Χρυσοί δωρητές το Ίδρυμα Ι. Λάτση και Core Α.Ε., Θεσμικοί δωρητές το Ίδρυμα Ωνάση, τοΚοινωφελές Ίδρυμα Κοινωνικού και Πολιτιστικού Έργου (ΚΙΚΠΕ), το Ίδρυμα Α. Κ. Λασκαρίδη και ο ΟΣΔΕΛ (Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Έργων Λόγου). Πολύτιμοι υποστηρικτές επίσης είναι η Aegean Airlines, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών και οιΣταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ).

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει ήδη περισσότερες από 250 εκδηλώσεις και δράσεις.

Δημόσια συζήτηση με θέμα: «Το μάθημα των Θρησκευτικών υπό το φως της πρόσφατης απόφασης 660/2018 Ολομ. του Σ.τ.Ε»

Η Εταιρεία Εκκλησιαστικού και Κανονικού Δικαίου 

και 

ο ΄Ομιλος “Αριστόβουλος Μάνεσης” 

διοργανώνουν δημόσια συζήτηση με θέμα 

«Το μάθημα των Θρησκευτικών 

υπό το φως της πρόσφατης απόφασης 660/2018 Ολομ. του Σ.τ.Ε» 

την Τετάρτη 9 Μαΐου 2018, ώρα 18.30, στον Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών (Ακαδημία 60) 


Εισηγήσεις 

Θεόδωρος Παπαγεωργίου, Ειδικός Νομικός Σύμβουλος Εκκλησίας της Ελλάδος 

Γιώργος Σωτηρέλης, Καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου ΕΚΠΑ, Πρόεδρος Ο.Α.Μ. 

Παρεμβάσεις 

Κωνσταντίνος Μενουδάκος, Πρόεδρος Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, Πρόεδρος του Σ.τ.Ε. ε.τ. 

Γεώργιος Σταυρόπουλος, Πρόεδρος Εθνικής Επιτροπής για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, Αντιπρόεδρος του Σ.τ.Ε. ε.τ. 

Εμμανουήλ Περσελής, Καθηγητής Θεολογικής Σχολής ΕΚΠΑ 

Σταύρος Γιαγκάζογλου, Επικ. Καθηγητής Θεολογικής Σχολής ΕΚΠΑ 

Συντονισμός 

Ομότ. Καθηγητής Ι. Μ. Κονιδάρης, Πρόεδρος ΕΤ.ΕΚ.ΚΑ.Δ. 



Χαιρετισμό θα απευθύνει ο Πρόεδρος του Δ.Σ.Α. Δημήτρης Βερβεσός

Τρίτη 17 Απριλίου 2018

«Θεολογία Διαλεγόμενη»Το έργο και οι εκδόσεις της Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών Βόλου

Η Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών Βόλου, αναγνωρισμένο από την πολιτεία Ερευνητικό Κέντρο και ανοιχτό εργαστήρι σκέψης και διαλόγου της Εκκλησίας με τη διανόηση και την κοινωνία, διοργανώνει εκδήλωση στο Βόλο με θέμα «“Θεολογία Διαλεγόμενη”. Το έργο και οι εκδόσεις της Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών», την Τετάρτη 18 Απριλίου 2018, ώρα 7.30 μ.μ., στην Αίθουσα Forum (Δεληγιώργη 9). Στην εκδήλωση θα παρουσιαστεί τόσο το πολύπλευρο έργο της Ακαδημίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό, όσο και το εκδοτικό της πρόγραμμα για το οποίο έχει κατά καιρούς συνεργαστεί με γνωστούς ελληνικούς και διεθνείς εκδοτικούς οίκους, καθώς και με επιστημονικά περιοδικά, και που από το 2014 υλοποιείται μέσω της «Εκδοτικής Δημητριάδος», του εκδοτικού δηλαδή τμήματος της Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών Βόλου.


Στο πάνελ της εκδήλωσης συμμετέχουν:
Αννίτα Πρασσά, Δρ. Ιστορίας, Προϊσταμένη των Γενικών Αρχείων του Κράτους Νομού Μαγνησίας
Δημήτρης Κυρτάτας, Καθηγητής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Δημήτρης Μπαλτάς, Δρ. Φιλοσοφίας
― και Παντελής Καλαϊτζίδης, Διευθυντής της Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών Βόλου, Διδάσκων στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ)

Τη συζήτηση θα συντονίσει ο Θανάσης Χ. Σαμαράς, πρ. διευθυντής της εφημερίδας Η ΘΕΣΣΑΛΙΑ

Χαιρετισμό στην εκδήλωση θα απευθύνει ο Σεβ. Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος

Στην είσοδο θα διατίθενται προς πώληση οι εκδόσεις της Ακαδημίας σε ειδικές εκθεσιακές τιμές

Η ίδια εκδήλωση θα επαναληφθεί στο Γαλλικό Ινστιτούτο στη Λάρισα, στις 19 Απριλίου 2018, τις 7.30 μ.μ., με την υποστήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτου στη Λάρισα


Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.

Πέμπτη 12 Απριλίου 2018

Η εμπειρική πρόσληψη των πρώτων χριστιανών του αναστημένου Ιησού


Του Αναπληρωτή Καθηγητή του Τμήματος Θεολογίας ΑΠΘ Χαράλαμπου Ατματζίδη

«εἰ δὲ Χριστὸς οὐκ ἐγήγερται, ματαία ἡ πίστις ὑμῶν, ἔτι ἐστὲ ἐν ταῖς ἁμαρτίαις ὑμῶν…Νυνὶ δὲ Χριστὸς ἐγήγερται ἐκ νεκρῶν ἀπαρχὴ τῶν κεκοιμημένων» (Α΄ Κορ 15,17. 20).

Ο απ. Παύλος στο παραπάνω χωρίο από την Α΄ προς Κορινθίους επιστολής του τονίζει ότι η βάση της χριστιανικής θεολογίας είναι η πίστη στον αναστημένο Ιησού. Πράγματι, οι πρώτοι χριστιανοί διακήρυτταν ότι διαμόρφωσαν την θεολογία τους στηριζόμενοι στην εμπειρία που απέκτησαν από τη γνωριμία τους με τον Ιησού Χριστό, τόσο ενόσω αυτός ζούσε (προπασχάλιος Ιησούς) όσο και μετά τον θάνατο και την ανάστασή του (μεταπασχάλιος Ιησούς). Επίσης διακήρυτταν ότι το άγιο Πνεύμα τους βοήθησε στην διαμόρφωση της θεολογίας τους. Η θεολογία λοιπόν των πρώτων χριστιανών είναι πρώτα απ’ όλα το αποτέλεσμα της τριπλής εμπειρικής πρόσληψης του προπασχάλιου και μεταπασχάλιου Ιησού και του αγίου Πνεύματος από τους πρώτους πιστούς. Αυτοί φροντίζουν και διατυπώνουν από πολύ νωρίς, αρχικά προφορικά και κατόπιν γραπτά, το περιεχόμενο της πρόσληψής τους αυτής.

Οι τρεις αυτές προσλήψεις των πρώτων χριστιανών έχουν ιστορικό χαρακτήρα. Αυτές δημιουργούνται στο πλαίσιο της ιστορίας, μετά από την συναναστροφή των ανθρώπων με τον προπασχάλιο και μεταπασχάλιο Ιησού και μετά από την εγκόλπωση και επενέργεια του αγίου Πνεύματος. Επίσης οι προσλήψεις αυτές έχουν εμπειρικό χαρακτήρα. Και αυτό γιατί έχουμε μαρτυρίες ατόμων που ισχυρίζονται ότι έζησαν με τον προπασχάλιο και τον μεταπασχάλιο Ιησού, καθώς και ότι εγκολπώθηκαν το άγιο Πνεύμα.

Παρακάτω, με αφορμή τις άγιες μέρες του Πάσχα, θα ασχοληθούμε με την εμπειρική πρόσληψη του μεταπασχάλιου αναστημένου Ιησού από τους πρώτους πιστούς του. Οι πρώτοι ακόλουθοι του Ιησού συνειδητοποιούν ποιος είναι ο Ιησούς, όταν αυτός, μετά το Πάσχα εμφανίζεται αναστημένος μπροστά τους. Τότε οι εντυπώσεις, που αυτοί είχαν σχηματίσει για τον Ιησού κατά την επίγεια δράση του, ως του αυθεντικού διδασκάλου και θαυματοποιού, επανενεργοποιήθηκαν και τότε αυτοί συνειδητοποίησαν, ποιος ήταν και τι ήταν ο Ιησούς από την Γαλιλαία. Οι πρώτοι χριστιανοί θεμελιώνουν την πεποίθησή τους για τον αναστημένο Ιησού Χριστό σε δύο ακρογωνιαίους λίθους.

Ι

Ο κενός τάφος

Ο πρώτος ακρογωνιαίος λίθος είναι η μαρτυρία των πρώτων χριστιανών ότι ο Ιησούς μετά τον θάνατό του θάφτηκε (Α΄ Κορ 15,4: «ἐτάφη») και ότι ο τάφος του στη συνέχεια βρέθηκε κενός (πρβλ. Μκ 16,1-8 και παράλληλα · Ιω 20,1-10.11-15)[1]. Σημειώνουμε ότι στο Α΄ Κορ 15,3β-5 οι πρώτοι χριστιανοί και ο Παύλος κάνουν λόγο μόνον για την ταφή του Ιησού και όχι για τον κενό τάφο του Ιησού. Το γεγονός όμως, ότι αμέσως μετά, αυτοί αναφέρονται στην Ανάσταση του Ιησού και στην εμφάνισή του στους μαθητές (Α΄ Κορ 4-5: «ὅτι ἐγήγερται…καὶ ὅτι ὤφθη Κηφᾷ εἶτα τοῖς δώδεκα…») επιβεβαιώνει την πεποίθησή τους για τον κενό τάφο[2].

Η μαρτυρία των πρώτων χριστιανών στην ταφή του Ιησού, καθρεφτίζεται και στο Ρωμ 6,4. Εκεί ο Παύλος αναφέρεται στο βάπτισμα και στη σωτηρία των ανθρώπων και επισημαίνει ότι με το βάπτισμα τόσο ο ίδιος όσο και οι υπόλοιποι χριστιανοί «συνετάφημεν οὖν αὐτῷ (με τον Ιησού Χριστό) διὰ τοῦ βαπτίσματος εἰς τὸν θάνατον…»[3]. Επισημαίνουμε επίσης ότι ο τονισμός των πρώτων χριστιανών της ταφής του Ιησού και του κενού τάφου, σχετίζεται με τις θεμελιακές θεολογικές θέσεις των Ιουδαίων για τη μετά τον θάνατο ζωή και για τη σωματική ανάσταση των ανθρώπων. Στον ιουδαϊσμό, όπως αργότερα και στον πρώτο χριστιανισμό, ο άνθρωπος θεωρείται ως μια ενιαία ψυχοσωματική οντότητα που φέρει το πνεύμα του Θεού. Έτσι ο άνθρωπος πεθαίνει σωματικώς και ανασταίνεται σωματικώς. Η ταφή των σωμάτων στον Ιουδαϊσμό υπηρετεί αυτή την βασική ιουδαϊκή αντίληψη περί σωματικής αναστάσεως. Με δεδομένο ότι η ανάσταση των νεκρών θα πραγματοποιηθεί στο μέλλον, το σώμα θάβεται, ώστε ν’ αναστηθεί στο μέλλον.

Σε ό,τι αφορά το νεκρό Ιησού, τονίζεται από τους πρώτους χριστιανούς ότι ακολουθήθηκαν τα ιουδαϊκά ταφικά έθιμα και ότι το νεκρό σώμα του Ιησού θάφτηκε με προοπτική τη μελλοντική ανάσταση. Η επισήμανση όμως των πρώτων χριστιανών ότι ο τάφος του Ιησού βρέθηκε στη συνέχεια κενός, ανατρέπει την αναμενόμενη στο μέλλον Ανάσταση του Ιησού και πιστοποιεί την ήδη πραγματοποιηθείσα ανάστασή του. Η Ανάσταση του Ιησού είναι πλέον για τους πρώτους χριστιανούς ιστορία και όχι εσχατολογία.

Για περισσότερα στο: ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΔΡΩΜΕΝΑ

Εκλογές στην Ένωση Κωνσταντινουπολιτών Β.Ε.



ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ


ΕΚΤΑΚΤΗΣ



ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΕΚΛΟΓΕΣ
Α.Π. 26


Σύμφωνα με τα άρθρα 16-19, 21-23, 27-28 και 39 του καταστατικού της Ένωσης, σας προσκαλούμε στην Έκτακτη Γενική Συνέλευση την Κυριακή 15 Απριλίου 2018 στις 11.00΄ στο εντευκτήριο της Ένωσης στην οδό Πουλαντζάκη 19, στην Καλαμαριά με την παρακάτω Ημερήσια Διάταξη:

-Εκλογή Προέδρου, δύο γραμματέων, δύο ψηφολεκτών για τη Γενική Συνέλευση.

-Ανάγνωση και επικύρωση πρακτικών προηγούμενης Γενικής Συνέλευσης.

-Απολογισμός του απερχόμενου Διοικητικού Συμβουλίου για το χρονικό διάστημα από 27Νοεμβρίου 2017 μέχρι 13Απριλίου 2018.

-Ενημέρωση για την οικονομική πορεία της Ένωσης από 27Νοεμβρίου 2017 μέχρι 13Απριλίου 2018.

-Ανάγνωση Έκθεσης Εξελεγκτικής Επιτροπής για το διάστημα από 27 Νοεμβρίου 2017 μέχρι 13 Απριλίου 2018.

-Προτάσεις και επερωτήσεις.

-Απαλλαγή Διοικητικού Συμβουλίου.

-Εκλογή νέου Διοικητικού Συμβουλίου, Εξελεγκτικής Επιτροπής και Πειθαρχικού Συμβουλίου. 

Σε περίπτωση που την Κυριακή 15 Απριλίου 2018 δεν υπάρξει απαρτία, η Γενική Συνέλευση θα επαναληφθεί την επόμενη Κυριακή 22 Απριλίου 2018 στον ίδιο τόπο, την ίδια ώρα και με την ίδια Ημερήσια Διάταξη, οπότε θα θεωρηθεί ότι υπάρχει απαρτία με όσα μέλη και αν παραστούν.

Δικαίωμα Εκλογής ή συμμετοχής στην Έκτακτη Γενική Συνέλευση έχουν τα τακτικά μέλη που είναι ταμειακώς τακτοποιημένα και έχουν κάνει εγγραφή τουλάχιστον τρεις μήνες πριν από τη Γενική Συνέλευση.

Ταμειακώς τακτοποιημένα θεωρούνται τα μέλη που έχουν πληρώσει τη συνδρομή του τρέχοντος έτους ή του 2017 ή του 2016.

Στα μέλη που έχουν συσσωρευμένες απλήρωτες συνδρομές προηγούμενων ετών παρέχεται δυνατότητα να συμμετέχουν ακώλυτα πληρώνοντας τις συνδρομές των ετών 2016 και 2017.

Οι υποψηφιότητες για το Διοικητικό Συμβούλιο, την Εξελεγκτική Επιτροπή και το Πειθαρχικό Συμβούλιο θα πρέπει να υποβληθούν γραπτώς προς το Διοικητικό Συμβούλιο στα Γραφεία της Ένωσης μέχρι και τις 10 Απριλίου 2018 ημέρα Τρίτη και ώρα 21.00΄.

Καλαμαριά 12 Μαρτίου 2018


Η Πρόεδρος

Παρασκευή 6 Απριλίου 2018

Το πασχαλινό μήνυμα του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου

Η ζωή των Ορθοδόξων πιστών, εις όλας τας εκφάνσεις και τας διαστάσεις αυτής, διαποτίζεται και τρέφεται από την πίστιν εις την Ανάστασιν, αποτελεί καθημερινόν Πάσχα. Το πασχάλιον αυτό βίωμα δεν είναι απλώς ανάμνησις της Αναστάσεως του Κυρίου, αλλά βίωσις και της ιδικής μας ανακαινίσεως και ακλόνητος βεβαιότης περί της εσχατολογικής τελειώσεως των πάντων», τονίζει, μεταξύ άλλων, στο πασχαλινό του μήνυμα ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος. Επιπρόσθετα, υπογραμμίζει ότι «Το ουσιώδες νόημα του Σταυρού είναι ότι αποτελεί οδόν προς την Ανάστασιν, προς το πλήρωμα της πίστεως ημών. Επί της βάσεως αυτής, οι Ορθόδοξοι αναφωνούμεν ‘'Ιδού γαρ ήλθε διά του Σταυρού χαρά εν όλω τω κόσμω''. Είναι χαρακτηριστικόν ότι εις την Ορθοδοξίαν η Ακολουθία των Παθών δεν είναι καταθλιπτική, αλλά σταυροαναστάσιμος, αφού το Πάθος προσεγγίζεται και βιούται διά μέσου της Αναστάσεως, η οποία είναι ‘'λύτρον λύπης''. Διά το Ορθόδοξον αισθητήριον, η αμετάθετος σύνδεσις Σταυρού και Αναστάσεως είναι ασυβίβαστος με κάθε μορφής εσωτερικήν φυγήν εις μυστικισμούς ή εις ένα αυτάρεσκον ευσεβισμόν, οι οποίοι συνήθως είναι αδιάφοροι διά τα παθήματα και τας περιπετείας του ανθρώπου εν τη ιστορία».

Αναλυτικά, το πασχαλινό μήνυμα του Παναγιωτάτου:

† Βαρθολομαίος

Ελέω Θεού Αρχιεπίσκοπος

Κωνσταντινουπόλεως - Νέας Ρώμης

Και Οικουμενικός Πατριάρχης

Παντί τω πληρώματι της Εκκλησίας Χάριν, Ειρήνην και Έλεος

Παρά Του Ενδόξως Αναστάντος Χριστού

Αδελφοί και τέκνα εν Κυρίω αγαπητά,

Η εμπειρία της Αναστάσεως του Χριστού, της πανσωστικής νίκης της Ζωής επί του Θανάτου, είναι ο πυρήν της πίστεως, της θείας λατρείας, του ήθους και του πολιτισμού του χριστεπωνύμου ορθοδόξου λαού του Θεού. Η ζωή των Ορθοδόξων πιστών, εις όλας τας εκφάνσεις και τας διαστάσεις αυτής, διαποτίζεται και τρέφεται από την πίστιν εις την Ανάστασιν, αποτελεί καθημερινόν Πάσχα. Το πασχάλιον αυτό βίωμα δεν είναι απλώς ανάμνησις της Αναστάσεως του Κυρίου, αλλά βίωσις και της ιδικής μας ανακαινίσεως και ακλόνητος βεβαιότης περί της εσχατολογικής τελειώσεως των πάντων.

Κατ᾿ εξοχήν εις την ευχαριστιακήν Λειτουργίαν, η οποία συνδέεται αρρήκτως με την «κλητήν και αγίαν ημέραν» της Κυριακής, η Ορθόδοξος Εκκλησία εορτάζει αυτήν την υπαρξιακήν μετοχήν εις την Ανάστασιν του Χριστού και την εμπειρικήν πρόγευσιν των ευλογιών της Βασιλείας του Θεού. Εντυπωσιάζει ο αναστάσιμος και ευφρόσυνος χαρακτήρ της Θείας Ευχαριστίας, η οποία τελείται πάντοτε εν ατμοσφαίρα χαράς και αγαλλιάσεως και εικονίζει την τελικήν καινοποίησιν των όντων, την πεπληρωμένην χαράν, την πληρότητα της ζωής, την μέλλουσαν υπέρχυσιν της αγάπης και της γνώσεως.

Πρόκειται περί της λυτρωτικής θεάσεως του παρόντος υπό το φως των Εσχάτων και της δυναμικής πορείας προς την Βασιλείαν, περί της ακαταλύτου σχέσεως και συνυφάνσεως της παρουσίας και του εσχατολογικού χαρακτήρος της εν Χριστώ σωτηρίας του ανθρώπου και του κόσμου, η οποία δίδει εις την εκκλησιαστικήν ζωήν μοναδικόν δυναμισμόν και λειτουργεί διά τους πιστούς ως έναυσμα καλής μαρτυρίας εν τω κόσμω. Ο Ορθόδοξος πιστός έχει ιδιαίτερον λόγον και ισχυρόν κίνητρον διά να αγωνίζεται κατά του κοινωνικού κακού, διότι ζη εντόνως την αντίθεσιν μεταξύ των Εσχάτων και των εκάστοτε ιστορικών δεδομένων. Εξ επόψεως Ορθοδόξου, η φιλάνθρωπος διακονία, η βοήθεια προς τον εμπερίστατον αδελφόν, κατά το Κυριακόν «εφ᾿ όσον εποιήσατε ενί τούτων των αδελφών μου των ελαχίστων, εμοί εποιήσατε» (Ματθ. κε', 40), και η έμπρακτος αγάπη του Καλού Σαμαρείτου (βλ. Λουκ. ι', 30-37), συμφώνως και προς το Πατερικόν «Εκείνον μάλιστα ηγού είναι πλησίον, τον δεόμενον, και αυτεπάγγελτος επί την βοήθειαν βάδιζε» (Ισίδωρος ο Πηλουσιώτης), αποτελούν προέκτασιν και έκφρασιν του ευχαριστιακού ήθους της Εκκλησίας, αποκάλυψιν ότι η αγάπη είναι η βιωματική πεμπτουσία της εν Χριστώ ζωής, εν τε τω παρόντι και εν τη Βασιλεία των Εσχάτων.

Εν τη συναφεία ταύτη κατανοείται και το γεγονός ότι η λειτουργική ζωή εις την Ορθόδοξον Εκκλησίαν δονείται από την βίωσιν της «κοινής σωτηρίας», της δωρεάς της «κοινής ελευθερίας» και της «κοινής βασιλείας», και από την προσδοκίαν της «κοινής αναστάσεως». Κυριαρχούν το «ημείς», η κοινότης της ζωής, η συμ-μετοχή και το συν-είναι, η αγιαστική ταύτισις της εν Χριστώ ελευθερίας με την θυσιαστικήν και δοξολογικήν αγάπην. Αυτό είναι και το συγκλονιστικόν μήνυμα της ολολάμπρου εικόνος της Αναστάσεως, της Καθόδου του Χριστού εις τον 'Αδην. Ο Κύριος της δόξης, κατελθών εν τοις κατωτάτοις της γης και συντρίψας τας πύλας του 'Αδου, αναδύεται νικηφόρος και ολόφωτος εκ του τάφου, όχι μόνος και φέρων το λάβαρον της νίκης, αλλά ομού μετά του Αδάμ και της Εύας, συνανιστών, συγκρατών και κρατύνων αυτούς και, εν τω προσώπω αυτών, άπαν το ανθρώπινον γένος και ολόκληρον την κτίσιν.

Το ευαγγέλιον της Αναστάσεως, της «κοινής των όλων πανηγύρεως», της καταργησάσης το κράτος του θανάτου πανσθενούς Αγάπης, ηχεί σήμερον εις ένα κόσμον σοβούσης κοινωνικής αδικίας, φαλκιδεύσεως του ανθρωπίνου προσώπου, εις μίαν οικουμένην - Γολγοθάν προσφύγων και μυριάδων αθώων παιδίων. Αναγγέλλει εκ βαθέων ότι, ενώπιον του Θεού, η ζωή των ανθρώπων έχει απόλυτον αξίαν. Διακηρύττει ότι τα παθήματα και τα δεινά, ο σταυρός και ο Γολγοθάς, δεν έχουν τον τελευταίον λόγον. Δεν είναι δυνατόν να θριαμβεύσουν οι σταυρωταί επί των τραγικών θυμάτων των. Εις την Ορθόδοξον Εκκλησίαν, ο Σταυρός ευρίσκεται εις το κέντρον της ευσεβείας, δεν είναι όμως η εσχάτη πραγματικότης, αυτός που ορίζει και το τελικόν σημείον προσανατολισμού της εκκλησιαστικής ζωής. Το ουσιώδες νόημα του Σταυρού είναι ότι αποτελεί οδόν προς την Ανάστασιν, προς το πλήρωμα της πίστεως ημών. Επί της βάσεως αυτής, οι Ορθόδοξοι αναφωνούμεν: «Ιδού γαρ ήλθε διά του Σταυρού χαρά εν όλω τω κόσμω». Είναι χαρακτηριστικόν, ότι εις την Ορθοδοξίαν, η Ακολουθία των Παθών δεν είναι καταθλιπτική, αλλά σταυροαναστάσιμος, αφού το Πάθος προσεγγίζεται και βιούται διά μέσου της Αναστάσεως, η οποία είναι «λύτρον λύπης». Διά το Ορθόδοξον αισθητήριον, η αμετάθετος σύνδεσις Σταυρού και Αναστάσεως είναι ασυβίβαστος με κάθε μορφής εσωτερικήν φυγήν εις μυστικισμούς ή εις ένα αυτάρεσκον ευσεβισμόν, οι οποίοι συνήθως είναι αδιάφοροι διά τα παθήματα και τας περιπετείας του ανθρώπου εν τη ιστορία.

Το κήρυγμα του Σταυρού και της Αναστάσεως ευρίσκεται, εις την εποχήν μας, επίσης αντιμέτωπον τόσον με την αλαζονικήν αυτοαποθέωσιν του συγχρόνου εκκοσμικευμένου, λογοκρατουμένου, πεπεισμένου διά την παντοδυναμίαν της επιστήμης, εαυτοκεντρικού και προσκεκολλημένου εις τα γεώδη και πρόσκαιρα ανθρώπου, του ανθρώπου χωρίς πόθον της αιωνιότητος, όσον και με την απώθησιν συνόλου της Ενσάρκου Θείας Οικονομίας και του «σκανδάλου» του Σταυρού, εν ονόματι της απολύτου υπερβατικότητος του Θεού και του αγεφυρώτου χάσματος ουρανού και γης.

Επί πάσι τούτοις, ημείς οι Ορθόδοξοι πιστοί, τιμιώτατοι αδελφοί και πεφιλημένα τέκνα εν Κυρίω, έμπλεοι της πείρας της λαμπροφόρου Αναστάσεως, λαβόντες φως εκ του ανεσπέρου φωτός, εν παντί ευχαριστούντες, τα άνω φρονούντες, έχοντες δε εντεύθεν ήδη τον αρραβώνα και τα ενέχυρα της εσχατολογικής πληρώσεως της Θείας Οικονομίας, αναβοώμεν, εν Εκκλησία, το «Χριστός Ανέστη!», δεόμενοι όπως ο παθών, ταφείς και αναστάς Κύριος καταυγάζη τας διανοίας, τας καρδίας και πάσαν την ζωήν ημών, κατευθύνη δε τα διαβήματα ημών προς παν έργον αγαθόν και ενισχύη τον λαόν Αυτού προς μαρτυρίαν του Ευαγγελίου της Αγάπης «έως εσχάτου της γης» (Πραξ. α', 8), εις δόξαν του «υπέρ παν όνομα» ονόματος Αυτού.

Φανάριον, 'Αγιον Πάσχα, βιή

† Ο Κωνσταντινουπόλεως διάπυρος προς Χριστόν Αναστάντα ευχέτης πάντων υμών

Πέμπτη 5 Απριλίου 2018

Το πασχαλινό μήνυμα του Αρχιεπισκόπου Αλβανίας Αναστάσιου

«Ιδιαίτερα σε εποχές δύσκολες, όπως η σημερινή, όπου η κατάθλιψη και η ανησυχία διαχέονται στην κοινωνία και η απογοήτευση πιέζει τις καρδιές, κάθε πιστός καλείται να προσλάβει το αναστάσιμο μήνυμα της χαράς, της αγάπης και της ειρήνης και να το μεταφέρει στους εγγύς και τους μακράν», τονίζει στο πασχαλινό του μήνυμα ο Αρχιεπίσκοπος Tιράνων, Δυρραχίου και πάσης Αλβανίας, Αναστάσιος.

Επιπλέον, μεταξύ άλλων, επισημαίνει ότι «η Μία Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία, στην οποία ανήκουμε, δεν ζει αποκλειστικά για τον εαυτό της. Ό,τι είναι, ό,τι κατέχει, ό,τι προσφέρει, προορίζεται για ολόκληρη την ανθρωπότητα, για την ανύψωση και την ανακαίνιση του κόσμου. Η Εκκλησία δεν δικαιούται να γίνει μία κλειστή θρησκευτική κοινότητα ‘’ευλαβών», που απολαμβάνουν αποκλειστικά τα δώρα του Θεού. Παραμένει διαχρονικά η ευχαριστιακή κοινότητα των πιστών στον Χριστό, που ακτινοβολώντας το δικό Του φως εορτάζει την εμπειρία της Αναστάσεως, της νίκης πάνω στον θάνατο. Με αυτή την αλήθεια νοηματοδοτεί, ζωογονεί και μεταμορφώνει τη ζωή της ανθρωπότητος με ελευθερία και αγάπη».

Ακολουθεί το πασχαλινό μήνυμα του Σεβασμιωτάτου:

«Καθώς απέσταλκέ με ο πατήρ, καγώ πέμπω υμάς.» (Ιω. 20:21)

Η λατρευτική ζωή των Ορθοδόξων κορυφώνεται στην ολόλαμπρη εορτή της Αναστάσεως του Χριστού. Χωρίς την Ανάσταση, το κήρυγμα του Ευαγγελίου καταλήγει σε μια ισχνή δεοντολογία. Με τόλμη ο Απόστολος Παύλος επισημαίνει την αλήθεια αυτή: «Ει δε Χριστός ουκ εγήγερται, κενόν άρα το κήρυγμα ημών, κενή δε και η πίστις υμών» (Α΄ Κορ. 15:14). Η δυναμική του χριστιανικού μηνύματος συμπυκνώνεται στο «Χριστός Ανέστη!». Η Ανάσταση του Χριστού διατρανώνει την υπέρβαση του θανάτου: «Συνετάφημεν ούν αυτώ διά του βαπτίσματος εις τον θάνατον, ίνα ώσπερ ηγέρθη Χριστός εκ νεκρών διά της δόξης του πατρός, ούτω και ημείς εν καινότητι ζωής περιπατήσωμεν» (Ρωμ. 6:4). (Με το βάπτισμα έχουμε ταφεί μαζί με τον Χριστό, ώστε, όπως αναστήθηκε ο Χριστός από τους νεκρούς με την ενέργεια του Πατέρα, έτσι κι εμείς να πορευθούμε σε μια νέα ζωή). Ο Αναστάς Χριστός, ο οποίος συνέτριψε του θανάτου το κράτος, συνεχίζει να διαλύει κάθε θανατηφόρα πνοή φόβου, αδικίας, μίσους, απογοητεύσεως.

Αυτή την αλήθεια, η Ορθόδοξος Εκκλησία δεν επιδιώκει να την επιβάλει με στείρα επιχειρηματολογία. Την κάνει γιορτή, την χαίρεται, τη ζει, την αναγγέλλει: «Ανέστη Χριστός εκ νεκρών, λύσας θανάτου τα δεσμά, ευαγγελίζου γη χαράν μεγάλην, αινείτε, ουρανοί, Θεού την δόξαν» (Ιωάννης Δαμασκηνός). Με ρυθμό δοξαστικό καλεί τις ψυχές των πιστών να ανανεώνονται, να αναθάλλουν, να αυξάνουν τις εσωτερικές τους δυνάμεις, να επιτείνουν τον πνευματικό τους αγώνα.

Η εορτή όμως δεν περιορίζεται στην αναγγελία. Προχωρεί σε μία εκπληκτική πρόσκληση: Αυτή την διατύπωσε ο ίδιος ο Χριστός στην πρώτη, μετά την Ανάστασή Του, συνάντηση με τους μαθητές του: «Καθώς απέσταλκέ με ο πατήρ, καγώ πέμπω υμάς» (Ιω. 20:21). Οι μέρες που είχαν προηγηθεί ήταν γεμάτες πόνο και αβεβαιότητα. Οι μαθητές είχαν οδηγηθεί σε κατάθλιψη και απόγνωση. Παρά ταύτα ο Αναστάς Χριστός δεν περιορίζεται να τους αναγγείλει τη νίκη Του πάνω στην αδικία, το μίσος, τον ίδιο τον θάνατο, αλλά τους καλεί σε κάτι μοναδικό: να συμμετάσχουν στο έργο Του, στον αγώνα για να επικρατήσουν η δικαιοσύνη, η καταλλαγή, η αξιοπρέπεια, η αλληλεγγύη.

Αυτή η πρόσκληση, η εντολή και η υπόσχεση απευθύνονται στους Αποστόλους, σε ολόκληρη την Εκκλησία. Τα λυτρωτικά γεγονότα του Σταυρού και της Αναστάσεως πρέπει να αναγγελθούν σε όλη την οικουμένη: «Πορευθέντες ούν, μαθητεύσατε πάντα τα έθνη» (Ματθ. 28:19). Στην Εκκλησία, το Μυστικό Σώμα Tου, ανατίθεται μέσα στους αιώνες αυτή η πολυδιάστατη αποστολή: «Καθώς απέσταλκέ με ο πατήρ, καγώ πέμπω υμάς».

Έκτοτε η «Μία Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία», στην οποία ανήκουμε, δεν ζει αποκλειστικά για τον εαυτό της. Ό,τι είναι, ό,τι κατέχει, ό,τι προσφέρει, προορίζεται για ολόκληρη την ανθρωπότητα, για την ανύψωση και την ανακαίνιση του κόσμου. Η Εκκλησία δεν δικαιούται να γίνει μία κλειστή θρησκευτική κοινότητα «ευλαβών», που απολαμβάνουν αποκλειστικά τα δώρα του Θεού. Παραμένει διαχρονικά η ευχαριστιακή κοινότητα των πιστών στον Χριστό, που ακτινοβολώντας το δικό Του φως εορτάζει την εμπειρία της Αναστάσεως, της νίκης πάνω στον θάνατο. Με αυτή την αλήθεια νοηματοδοτεί, ζωογονεί και μεταμορφώνει τη ζωή της ανθρωπότητος με ελευθερία και αγάπη.

Όλα τα κύτταρα του εκκλησιαστικού Σώματος, όλοι οι πιστοί, καλούμεθα να συμμετάσχουμε στη θεόσδοτη αυτή αποστολή, ανάλογα με τις δυνατότητες, τα χαρίσματα και τις συνθήκες στις οποίες ζούμε. Το αναστάσιμο έθιμο να μεταδίδουμε τη φλόγα της πασχαλινής λαμπάδας και σε άλλους, υπενθυμίζει το καθήκον της προσφοράς, της αλήθειας και της ελπίδος του Χριστού στους συνανθρώπους μας.

«Καθώς απέσταλκέ με ο πατήρ, καγώ πέμπω υμάς». Η λέξη «καθώς» προσδιορίζει τον τρόπο, το όλο ήθος των μαθητών του Χριστού στην επιτέλεση του χρέους μας. Όχι με την ισχύ της κρατικής ή οικονομικής εξουσίας, αλλά με τη δύναμη της ανιδιοτελούς αγάπης, της νηφάλιας υπευθυνότητος, της σεμνής ταπεινοφροσύνης. Την πηγή αυτής της δυνάμεως αποκαλύπτει η συνέχεια του ευαγγελικού κειμένου: «Και τούτο ειπών ενεφύσησε και λέγει αυτοίς «λάβετε Πνεύμα ‘Αγιον». Θα είστε παράγοντες ειρήνης, συμφιλιώσεως και αλληλεγγύης, όχι με τις δικές σας δυνάμεις, αλλά με την ενέργεια του Αγίου Πνεύματος.

Ιδιαίτερα σε εποχές δύσκολες, όπως η σημερινή, όπου η κατάθλιψη και η ανησυχία διαχέονται στην κοινωνία και η απογοήτευση πιέζει τις καρδιές, κάθε πιστός καλείται να προσλάβει το αναστάσιμο μήνυμα της χαράς, της αγάπης και της ειρήνης και να το μεταφέρει στους εγγύς και τους μακράν.

«Δεύτε αγαλλιασώμεθα τω Κυρίω, τω συντρίψαντι θανάτου το κράτος, και φωτίσαντι ανθρώπων το γένος», ψάλλει η Εκκλησία μας.

Ελάτε να χαρούμε την πίστη μας στη νίκη της δικαιοσύνης πάνω στην αδικία, της αλήθειας πάνω στο ψέμα, της ζωής πάνω στον θάνατο.

Ελάτε να ζήσουμε βαθύτερα το μήνυμα της Αναστάσεως του Χριστού.

Ελάτε, ως μέλη της Εκκλησίας, ως κύτταρα του Μυστικού Σώματός Του, να συμμετέχουμε στο ανακαινιστικό Του έργο, στην προσφορά αγάπης, αισιοδοξίας και δημιουργικής πνοής στην κοινωνία μας.

Χριστός Ανέστη!

Τετάρτη 4 Απριλίου 2018

Γιατί τελείται το μυστήριο του Ευχελαίου τη Μεγάλη Τετάρτη;

Ο Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ Παναγιώτης Σκαλτσής εξηγεί τους λόγους για τους οποίους τελείται το μυστήριο του Ευχελαίου το εσπέρας της Μεγάλης Τετάρτης. Στο λόγο του ο κ. Καθηγητής θίγει την «αδικία» που επικρατεί να αγνοείται λόγω της τέλεσης του Ευχελαίου, η ακολουθία του Όρθρου της Μεγάλης Πεμπτης-Ιερού Νιπτήρα.


Τετραήμερο Περιβαλλοντικών Δράσεων στην Ίμβρο του Γραφείου Περιβαλλοντικής Αγωγής της ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης

Το Γραφείο Περιβαλλοντικής Αγωγής της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης συνεχίζοντας για δεύτερη χρονιά την υποστήριξη των σχολικών μονάδων (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό Σχολείο, Γυμνάσιο-Λύκειο Ίμβρου) διοργανώνει τετραήμερο περιβαλλοντικών δράσεων σε Ίμβρο και Τένεδο με θέμα: 
«Η Ανθρωπογεωγραφία στο χάρτη του Βορείου Αιγαίου»
υπό την Αιγίδα της της Α.Θ. Παναγιότητος του Οικουμενικού Πατριάρχου, κ. κ. Βαρθολομαίου, από 11 ως 14 Απριλίου 2018.
Στόχος της δράσης είναι:
• Η ανάδειξη του γεωλογικού ανάγλυφου της χερσονήσου της Καλλίπολης
• Η ανθρωπογεωγραφία στα νησιά Ίμβρο και Τένεδο
• Η συνεργασία με το Σύλλογο Προστασίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης και Αλληλεγγύης “Γιοκτσεαντά” (Ίμβρος) – Σχεδιασμός εργαστηρίου με θέμα: Περιβαλλοντική Εκπαίδευση με στόχο την Αειφορία και τη Βιωσιμότητα – Βιωματικές ασκήσεις στο πεδίο, υποστήριξη εκπαιδευτικών και μαθητών σχετικα με τη θεματική ενότητα που αφορά στο ''νερό'' και την ''εξοικονόμηση'' του. 
Στην δραστηριότητα μπορούν να συμμετέχουν εκπαιδευτικοί απ’ όλη την Ελλάδα ύστερα από συνεννόηση με το Γραφείο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Δ.Δ.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης.
Δηλώσεις συμμετοχής στο Γραφείο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης 2310587545, ως 30 Μαρτίου 2018.ή στο Τουριστικό Γραφείο τηλ.2310-272830
Ευελπιστούμε στη συμμετοχή σας και στην προσωπική σας διάθεση να διακινήσετε την πρόσκλησή μας σ’ αυτό το οδοιπορικό που εμπεριέχει γνώση, συγκίνηση, προσφορά, περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση και αποτελεί πλέον πανελλαδικό θεσμό στο πλαίσιο της εκπαίδευσης για την αειφορία και τη βιωσιμότητα ( παράλληλα με την αντίστοιχη δράση που γίνεται επί δέκα συνεχόμενα χρόνια στα σχολεία της ομογένειας στην Κων/πολη πάντα υπό την αιγίδα της Α.Θ.Π του Οικουμενικου Πατριάρχου κ.κ.Βαρθολομαίου)

ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ :
Π.Ματζιάρης -Δ/ντης Δ.Δ.Ε.ΔΥΤ.ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-
Α.Σιβρή- Δ/ντρια 3ου Γυμνάσιου Πολίχνης -
Μ.Ευσταθίου-Σχολική Συμβουλος Π.Ε Ο2 -
Σ.Λευκοπούλου -Σχολική Συμβουλος Π.Ε.Ο4 
Π.Στράντζαλης -Σχολικός Σύμβουλος Π.Ε.Ο1
Δ.Μυλωνάς-Σχολικός Σύμβουλος Π.Ε.Ο9
Π.Σταματίδης -Εκπαιδευτικός -Πρόεδρος ΙΜΒΡΙΑΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ 
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ -ΘΡΑΚΗΣ 
Δ.Μιχελάκη -Υπεύθυνη Π.Ε.Δ.Δ.Ε ΔΥΤ.ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 
Ι.Καμπουρόπουλος- Δ/ντης Γυμνασίου -Λυκείου Ίμβρου
Π.Μπερμπέρη - Δ/ντρια Δημοτικού Σχολείου Ίμβρου


ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ :
Χ.Αθανασίου Υπεύθυνη Κ.Π.Ε. Ελευθερίου -Κορδελιού -Βερτίσκου
Σ.Θεοδωρίδου Υπεύθυνη Κ.Π.Ε. Εδεσσας -Γιαννιτσών
Η.Βρυώνης Υπεύθυνος Κ.Π.Ε. Κιλκίς