ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ - Η ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΟΥ

Βασιλεύουσα, Νέα Ρώμη, Βυζάντιο, Επτάλοφος… Πόσες λέξεις – πόσα προσωνύμια κρύβονται μέσα στην έννοια της Πόλης! Της Κωνσταντινούπολης.

Δευτέρα 2 Μαΐου 2011

Πανελλήνιος Θεολογικός Σύνδεσμος Καιρός:Για τη συνάντηση της Πεντέλης

Χολαργός 30-4-2011


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Έπειτα από πρόσκληση της ΔΙΣ της Εκκλησίας της Ελλάδος, αντιπροσωπεία του Συνδέσμου μας , αποτελούμενη από τα μέλη της ΔΕ κ.κ. Νόνη Σταματέλου, Δημήτριο Μόσχο, Ανδρέα Αργυρόπουλο και Γιώργο Παπαδόπουλο, έλαβε μέρος σε συνάντηση των φορέων του θεολογικού εκπαιδευτικού κόσμου (Θεολογικές ενώσεις, Θεολογικές σχολές) και μελών της Συνοδικής επιτροπής Παιδείας, που έλαβε χώρα στο Διορθόδοξο Κέντρο της Ι. Μ Πεντέλης, υπό την αιγίδα και προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερωνύμου, το πρωΐ της 30ης Απριλίου 2011 .
Κατά την διάρκεια της διαδικασίας και αφού ο Μακαριώτατος έθεσε με σαφήνεια τα όρια και τους όρους της συζητήσεως, η οποία επικεντρώθηκε στο φλέγον θέμα των ημερών, για τον θεολογικό εκπαιδευτικό κόσμο, δηλ. την προτεινόμενη μείωση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών στο νέο Λύκειο, τοποθετήθηκαν σχετικά όλοι οι εκπρόσωποι των συμμετεχόντων φορέων του θεολογικού χώρου. Οι εισηγήσεις των περισσοτέρων διακρίθηκαν για την σαφήνεια, την νηφαλιότητα και την ευστοχία τους. Οι ελάχιστες «παρεκκλίσεις» δεν κατόρθωσαν να αλλοιώσουν το κατά γενική ομολογία διαπιστωθέν κλίμα ενότητας, σύμπνοιας και συναδελφικής αλληλεγγύης· επιβεβαιώθηκε δε με πανηγυρικό τρόπο η διάθεση στήριξης της προσπάθειας που αναλαμβάνει η ποιμαίνουσα Εκκλησία, η οποία κατέθεσε ήδη τις απόψεις της επί του θέματος μέσω λίαν εμπεριστατωμένου κειμένου, το οποίο αναγνώστηκε στην αρχή της συνάντησης από τον πρόεδρο της συνοδικής επιτροπής Παιδείας, Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Δημητριάδος κ.κ. Ιγνάτιο. Οι διατυπωθείσες δια του κειμένου προτάσεις-επιχειρήματα, θα αποτελέσουν την «αιχμή του δόρατος» στον αγώνα διεκδίκησης των βασικών ζητημάτων , τα οποία ως ετέθησαν από τον Μακαριώτατο είναι : α) η υποχρεωτικότητα του μαθήματος στο Λύκειο και β) η επαναφορά του διώρου στη Β΄τάξη και τουλάχιστον της μιας ώρας στη Γ΄τάξη.
Το κείμενο αυτό έτυχε της αμέσου αποδοχής από τον εκπροσωπήσαντα τον σύνδεσμό μας επί του βήματος Δ. Μόσχο, ο οποίος έθεσε ταυτόχρονα υπόψιν των παρισταμένων και το θέμα του μαθήματος στη τεχνική εκπαίδευση, καθώς και εκεί το μέλλον του είναι άδηλο, δίνοντας και το έναυσμα σε άλλους, όπως την αντιπρύτανη του ΑΠΘ κ. Δ. Λιάλιου, να επιμείνουν στην άσκηση πίεσης ώστε να μην παραθεωρηθεί αυτός ο ειδικός χώρος της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπου επίσης παρατηρούνται ανάγκες και προβλήματα. Ο δεύτερος εκ των ομιλητών του συνδέσμου μας Α. Αργυρόπουλος εστίασε, κατά την παρέμβασή του στο θέμα της επαναφοράς των ωρών του μαθήματος προτείνοντας τα λοιπά υφιστάμενα ζητήματα (περιεχόμενο, χαρακτήρας) να αποτελέσουν θεματικές του ιδίου συλλογικού οργάνου, σε τακτές συναντήσεις στο προσεχές διάστημα, διατυπώνοντας με αυτό τον τρόπο παράκληση προς την διοργανώτρια εκκλησιαστική αρχή.
Η όλη διαδικασία χαρακτηρίστηκε από τις συγκροτημένες εν πολλοίς τοποθετήσεις , οι οποίες έγιναν με αίσθημα ευθύνης, είχαν συγκεκριμένη στόχευση στο βασικό θέμα της συνάντησης, συγκλίνοντας σαφώς προς τις θέσεις του κειμένου που παρουσίασε ο Σεβασμιώτατος Δημητριάδος στην αρχή της συνάντησης, η οποία τελικά κατέληξε με την συμφωνία των παρόντων στο διεκδικητικό πλαίσιο, όπως παρουσιάστηκε από τον Μακαριώτατο, επιβεβαιώνοντας τελικά το πολύ θετικό κλίμα διεξαγωγής της, καθώς αναγνωρίστηκε ότι η νηφαλιότητα, ο ρεαλισμός, ο ορθός σχεδιασμός, η καλή γνώση των δεδομένων σε συνδυασμό με συγκροτημένη και λογική επιχειρηματολογία συντελούν στην οικοδόμηση προϋποθέσεων επιτυχούς διαπραγμάτευσης και επωφελούς επίλυσης συνθέτων και προβληματικών καταστάσεων.
ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου