Για την υλοποίηση της Πράξης, θα αξιοποιηθούν υποδομές και ανθρώπινο δυναμικό που αναπτύχθηκαν στα προηγούμενα σχετικά έργα (πχ. Μητρώα Κέντρων Επιμόρφωσης, Κέντρων Πιστοποίησης, Επιμορφωτών, Πληροφοριακά Συστήματα Διαχείρισης, Επιμορφωτικό υλικό κ.α.)
Η νέα Πράξη Επιμόρφωσης εκπαιδευτικών θα υλοποιηθεί από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (Ι.Τ.Υ.Ε.) – «Διόφαντος» ως τελικό δικαιούχο, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π), ιδιαίτερα σε παιδαγωγικά θέματα, με έμφαση στις νεεισερχόμενες ειδικότητες για την επιμόρφωση Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε..
Στο πλαίσιο της Πράξης, που αφορά στην πρώτη φάση των δράσεων επιμόρφωσης Τ.Π.Ε. του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση», ΕΣΠΑ 2014-2020, προβλέπεται 30.000 και 5.000 εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων να συμμετάσχουν, αντίστοιχα, στην εισαγωγική και προχωρημένη επιμόρφωση για την εκπαιδευτική αξιοποίηση Τ.Π.Ε.
Την επιμόρφωση θα ακολουθούν διαδικασίες πιστοποίησης των εκπαιδευτικών στις αντίστοιχες γνώσεις και δεξιότητες που απέκτησαν στην επιμόρφωση ενώ επιπρόσθετα, θα υλοποιούνται διαδικασίες πιστοποίησης βασικών δεξιοτήτων και γνώσεων Τ.Π.Ε. (Α’ επιπέδου Τ.Π.Ε.), καθώς η πιστοποίηση αυτή αποτελεί προϋπόθεση για την συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην επιμόρφωση Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε.
Για την υλοποίηση της Πράξης, θα αξιοποιηθούν υποδομές και ανθρώπινο δυναμικό που αναπτύχθηκαν στα προηγούμενα σχετικά έργα (πχ. Μητρώα Κέντρων Επιμόρφωσης, Κέντρων Πιστοποίησης, Επιμορφωτών, Πληροφοριακά Συστήματα Διαχείρισης, Επιμορφωτικό υλικό κ.α.), τα οποία, στο πλαίσιο αυτό, θα εμπλουτιστούν - επεκταθούν και θα προσαρμοστούν ώστε να καλύψουν τις νέες απαιτήσεις. Ειδικότερα, για την προσέγγιση νέων ειδικοτήτων εκπαιδευτικών και για την κάλυψη του μεγάλου πλήθους και της γεωγραφικής διασποράς των επιμορφούμενων, προβλέπεται επίσης, η εκπαίδευση 300 νέων επιμορφωτών, καθώς και η ανάπτυξη και εφαρμογή μεθοδολογιών, επιμορφωτικού υλικού και υπολογιστικών υποδομών μεικτού μοντέλου επιμόρφωσης. Τέλος, η πράξη θα πλαισιωθεί, από οριζόντιες συμπληρωματικές και υποστηρικτικές ενέργειες, όπως δράσεις δημοσιότητας, αναπαραγωγής και διάθεσης αντιτύπων επιμορφωτικού υλικού κ.α.
Η πρώτη περίοδος επιμόρφωσης της Πράξης, θα αφορά σε επιμορφωτικά προγράμματα Εισαγωγικής Επιμόρφωσης για την εκπαιδευτική αξιοποίηση Τ.Π.Ε. (Β1 επίπεδο Τ.Π.Ε.). και σύμφωνα με τον τρέχοντα χρονοπρογραμματισμό, προβλέπεται να ξεκινήσει προς το τέλος του έτους.
Το υλικό της επιμόρφωσης Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε. θα διατίθεται μέσω πλατφόρμας διαχείρισης εκπαιδευτικού περιεχομένου και ηλεκτρονικής μάθησης (moodle), η οποία θα αξιοποιείται επίσης για την εκπόνηση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και εργασιών από τους επιμορφούμενους, καθώς και για την επικοινωνία μεταξύ τους και με τον επιμορφωτή, στο πλαίσιο του προγράμματος.
Για όλους όσους επιθυμούν να συνεχίσουν τη δραστηριότητά τους ως επιμορφωτές Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε. και στο πλαίσιο της νέας Πράξης, προβλέπεται να προηγηθεί της έναρξης της πρώτης επιμορφωτικής περιόδου Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε., σύντομη ειδική προετοιμασία-εκπαίδευση, προκειμένου να γνωρίσουν τα νέα χαρακτηριστικά των προγραμμάτων και του επιμορφωτικού υλικού, καθώς και για να εξοικειωθείτε με τη χρήση και αξιοποίηση των νέων υποδομών.
Η υλοποίηση προγραμμάτων Προχωρημένης επιμόρφωση για την αξιοποίηση και εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη (επιμόρφωση Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε.) θα ξεκινήσει αργότερα, αφού ολοκληρωθεί η δημιουργία-προετοιμασία των απαραίτητων υποδομών (πχ. ανάπτυξη-προσαρμογή επιμορφωτικού υλικού) και του ανθρώπινου δυναμικού (πχ. εκπαίδευση νέων επιμορφωτών), ιδίως για τους νεοεισερχόμενους στην επιμόρφωση κλάδους και ειδικότητες εκπαιδευτικών.
Στο πλαίσιο των ροπαρασκευαστικών ενεργειών, θα δημοσιευθεί σύντομα Πρόσκληση Ανασυγκρότησης του Μητρώου Κέντρων Στήριξης Επιμόρφωσης (με αποδέκτες σε πρώτη φάση τα υπάρχοντα ΚΣΕ του Μητρώου και σε δεύτερη φάση, νέους φορείς) και επίσης, θα ακολουθήσει ενημέρωση για την ηλεκτρονική συμπλήρωση απογραφικού δελτίου στοιχείων , στο πλαίσιο της επικαιροποίησης των στοιχείων του σχετικού Μητρώου του έργου.
Πηγή: ESOS
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου