Πέμπτη, 7 Νοεμβρίου 2013

Πραγματοποιήθηκε η Επιμορφωτική Ημερίδα Θεολόγων της Δ.Δ.Ε. Ανατολικής Θεσσαλονίκης

Στις 5 Νοεμβρίου 2013 πραγματοποιήθηκε στο Αμφιθέατρο του 4ου ΓΕΛ Καλαμαριάς η Επιμορφωτική Ημερίδα των Θεολόγων της Δ.Δ.Ε. Ανατολικής Θεσσαλονίκης με θέμα «Το ΜτΘ στο Σύγχρονο Σχολείο».
Ο Δ/ντής και Θεολόγος του 4ου ΓΕΛ Καλμαριάς κ. Αθανάσιος Μανιάτης διέθεσε όλη την υλικοτεχνική υποδομή (Διαδίκτυο, προτζέκτορα, υπολογιστή, μικρόφωνα κ.α.) για την επιτυχή διεξαγωγή της ημερίδας. Εισηγήσεις παρουσίασαν ο Σχολικός Σύμβουλος Θεολόγων κ. Πολύβιος Στράντζαλης, η Θεολόγος του Διαπολιτισμικού Γυμνασίου κ. Καλλιρρόη Ακανθοπούλου,  η Θεολόγος του 2ου Πρότυπου Πειραματικού Γυμνασίου Θεσσαλονίκης κ. Σμαράγδα Φαρίδου και ο Θεόλογος και Υποδιευθυντής του 2ου Γυμνασίου Κάτω Τούμπας κ. Βασίλειος Φανάρας. Η επιμορφωτική ημερίδα ξεκίνησε με
την εισήγηση του Σχολικού Συμβούλου κ. Στράντζαλη ο οποίος αναφέρθηκε σε τρέχοντα ζητήματα που αφορούν το ΜτΘ (προγραμματισμός, οδηγίες διδασκαλίας του ΜτΘ, απαλλαγές, αναθέσεις, ηλεκτρονικά εμπλουτισμένα βιβλία, φωτόδενδρο – Βιωματικές Δράσεις στο Γυμνάσιο).
Ακολούθησε η εισήγηση της κ. Καλλιρρόης Ακανθοπούλου με θέμα: "Νέα Προγράμματα Σπουδών στο ΜτΘ: Σχεδιασμός και υλοποίηση της Θ.Ε. 7 της Γ΄ Γυμνασίου «Από την αρχή μέχρι το τέλος του κόσμου» Η κ. Ακανθοπούλου με μεγάλη επιμέλεια ανέλυσε τα στάδια που ακολούθησε για τον σχεδιασμό της ΘΕ, τα
βασικά θέματα στα οποία εστίασε, τις μορφές και τεχνικές που χρησιμοποίησε καθώς και τα φύλλα εργασίας που έδιδε στους μαθητές της. Τρίτη εισήγηση ήταν της κ. Σμαράγδας Φαρίδου με θέμα: " Εφαρμογή της ενεργητικής μάθησης στο ΜτΘ  μέσα από τις διαφορετικές οπτικές των έξι καπέλων και μέσα από τον έντεχνο συλλογισμό". Η κ. Φαρίδου παρουσίασε ένα project που υλοποίησε σε μαθητές της Α΄ τάξης με τη μέθοδο των έξι καπέλων σκέψης, δηλαδή την επαναστατική μέθοδο του Edward De Bono, που ανήκει σε ένα σύνολο προσεγγίσεων που χρησιμοποιούνται για την ανάπτυξη της κριτικής και της δημιουργικής σκέψης. Αναφέρθηκε στο ιστολόγιο και στο wiki που χρησιμοποιήθηκε από τους μαθητές ως εργαλείο μάθησης και γενικά φάνηκε ότι μέσα από την εργασία αυτή  οι
μαθητές είχαν τη δυνατότητα να επεξεργαστούν και να διατυπώσουν ολιστικές και ευαίσθητες έννοιες, να διερευνήσουν καταστάσεις που ανήκουν στη σφαίρα των συναισθημάτων και της φαντασίας.
Ακολούθησε η τέταρτη και τελευταία εισήγηση του κ. Φανάρα με θέμα: «Ο Θεολόγος και η υλοποίηση καινοτόμων δράσεων μέσα από τα προγράμματα των σχολικών δραστηριοτήτων: Παρουσίαση του προγράμματος  «Ο βιοηθικός προβληματισμός στο Σχολείο» , Ο κ. Φανάρας παρουσίασε το πρόγραμμα Αγωγής Υγείας που

 
εκπονήθηκε με τους μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου του Σχολείου του. Το πρόγραμμα είχε σχέση με το ευρύτερο πεδίο των θεμάτων που έχουν να κάνουν με τα ανθρώπινα δικαιώματα και έχουν προκύψει εξαιτίας της προόδου της βιοιατρικής επιστήμης. Αναφέρθηκε στις φάσεις του  προγράμματος και παρουσίασε τις τρεις περιπτώσεις που μελέτησαν οι επιτροπές που προβληματίστηκαν πάνω σε θέματα βιοηθικής.
 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου