ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ - Η ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΟΥ

Βασιλεύουσα, Νέα Ρώμη, Βυζάντιο, Επτάλοφος… Πόσες λέξεις – πόσα προσωνύμια κρύβονται μέσα στην έννοια της Πόλης! Της Κωνσταντινούπολης.

Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 2015

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία το επιμορφωτικό σεμινάριο των θεολόγων των σχολείων της ΔΔΕ Χαλκιδικής με θέμα: «Ψηφιακό Σχολείο-Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία Θρησκευτικών-Φωτόδεντρο»

Στις 16 Νοεμβρίου 2015 πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων  2ου Γυμνασίου Νέων Μουδανιών το επιμορφωτικό σεμινάριο των των Θεολόγων της Δ.Δ.Ε. Χαλικιδικής με θέμα «Ψηφιακό Σχολείο - Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία Θρησκευτικών - Φωτόδεντρο». Η Διευθύντρια του Σχολείου καθώς   και ου θεολόγοι του 2ου Γυμνασίου Νέων Μουδανιών  διέθεσαν όλη την υλικοτεχνική υποδομή (Διαδίκτυο, προτζέκτορα, υπολογιστή, μικρόφωνα κ.α.) για την επιτυχή διεξαγωγή του σεμιναρίου.
Το επιμορφωτικό σεμινάριο παρακολούθησαν συνολικά 15 εκπαιδευτικοί. Πρώτη εισήγηση - παρουσίαση ήταν της κας Ελένης Μιχαλοπούλου η οποία παρουσίασε την εισήγησή της με θέμα : "Αναδεικνύοντας την πολυτροπικότητα του ΜτΘ στα ψηφιακά περιβάλλοντα μάθησης".
Η Σχολική Σύμβουλος κα Μιχαλοπούλου τόνισε ότι τα ψηφιακά μέσα δημιουργούν δυναμικά μαθησιακά περιβάλλοντα και μετασχηματίζουν τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε τη γνώση. Επισήμανε ότι ο συμβατικός πίνακας είναι αναγκαίος αλλά δεν είναι αρκετός. Υπογράμμισε ότι με την ισορροπημένη αξιοποίηση των ΤΠΕ αναδεικνύεται η δυναμική του ΜτΘ. Άλλωστε η πολυτροπική προσέγγιση προσώπων, καταστάσεων και γεγονότων ανιχνεύεται στην Καινή Διαθήκη και στα θρησκευτικά κείμενα. Επίσης σημείωσε ότι η Εκκλησία στην πορεία της αξιοποίησε το κείμενο, την εικόνα, τον ήχο, προτείνοντας προσέγγιση της γνώσης πολυμερώς και πολυτρόπως, με τη συμμετοχή όλων των ανθρώπινων αισθήσεων. Τέλος πρόσθεσε ότι στο πλαίσιο του ΜτΘ, όπως και σε όλα τα Μαθήματα, είναι καθοριστική η προσαρμοστική παρέμβαση του εκπαιδευτικού που εξασφαλίζει γείωση στη δύναμη που έχει η ψηφιακή τεχνολογία, ώστε αυτή να διευκολύνει και να εμπλουτίζει την καθημερινότητα του Ωρολογίου Προγράμματος.
Η δεύτερη εισήγηση ήταν του κου Πολύβιος Στράντζαλη ο οποίος παρουσίασε την εισήγησή το με θέμα: "Η αξιοποίηση των Διαδραστικών Σχολικών Βιβλίων και του Φωτόδεντρου στη διδακτική πράξη του ΜτΘ". Ο Σχολικός Σύμβουλος κ. Πολύβιος Στράντζαλης παρουσίασε αρχικά τους άξονες και τις δράσεις του Ψηφιακού Σχολείου, αναφέρθηκε στο έργο και τους φορείς υλοποίησης του και στη συνέχεια παρουσίασε τα διαδραστικά σχολικά βιβλία και υπέδειξε τους διάφορους τρόπους με τους οποίους μπορούν οι εκπαιδευτικοί να ψάξουν το υλικό αυτό. Στη συνέχεια αναφέρθηκε στην ομάδα εμπλουτισμού των βιβλίων Θρησκευτικών και υπέδειξε το υλικό που δημιουργήθηκε και υπάρχει στα διαδραστικά σχολικά βιβλία των θρησκευτικών όπως οι εισαγωγικές παρουσιάσεις με συνοπτική παρουσίαση των βασικών σημείων του μαθήματος, οι δραστηριότητες με διάφορες εφαρμογές διαδραστικού τύπου, τους χάρτες, τις συλλογές φωτογραφιών, τα βίντεο, τη σύνδεση με Βικιπαίδεια, τη σύνδεση με ηλεκτρονικό λεξικό Τριανταφυλλίδη και τις ασκήσεις διαφόρων τύπων (quiz, αντιστοίχισης, σταυρόλεξα κ.ά). Τέλος παρουσίασε ένα παράδειγμα φύλλου εργασίας σχετικά μα μια διδακτική ενότητα της Γ΄Γυμνασίου χρησιμοποιώντας διάφορα μαθησιακά αντικείμενα που υπάρχουν στο Φωτόδεντρο. Τέλος τόνισε ιδιαίτερα ότι όλα τα μαθησιακά αντικείμενα που υπάρχουν στο Φωτόδεντρο εξυπηρετούν εκπαιδευτικούς στόχους, είναι επαναχρησιμοποιούμενα και έχουν εννοιολογική και λειτουργική αυτοτέλεια.











Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου