Νέα μέτρα κατά της σχολικής βίας εξήγγειλε η υφυπουργός Παιδείας Σοφίας Ζαχαράκη. σήμερα στη Βουλή, κατά τη συζήτηση στην αρμόδια Επιτροπή , σχετικά με την αντιμετώπιση του bullying στα σχολεία.
Ειδικότερα η υφυπουργός Παιδείας ανακοίνωσε τα εξής:
Αλλαγή στα παιδαγωγικά μέτρα-Επιβράβευση συμπεριφοράς μαθητών: Μέσα σε αυτό εντάσσεται μια αναθεώρηση των κανόνων ως προς τα παιδαγωγικά μέτρα. Σκεφτόμαστε αλλαγή στα παιδαγωγικά μέτρα, όχι, μόνο, με την ενίσχυση των μέτρων του πλαισίου ποινών. Κυρίως, με την εισαγωγή και επιβράβευση στα παιδιά, στα οποία, βλέπουμε καλυτέρευση και βελτίωση της συμπεριφοράς τους.
Επομένως, εδώ, θα πρέπει να υπάρχει ένας συντονισμός και μια σύμπραξη και των μέτρων, τα οποία, προφανώς, έχουν να κάνουν με περιορισμό παραβατικών συμπεριφορών, συγχρόνως, όμως και επιβράβευση της συμπεριφοράς που βλέπουμε να βελτιώνεται μέσα στη σχολική ζωή, με το καλό περιβάλλον και το κάλο τρίγωνο και εδώ πέρα, θα ήθελα να το επισημάνω αυτό, μεταξύ δασκάλων, παιδιών και των γονέων.
Οι γονείς: Ό,τι και να γίνει μέσα στη σχολική ζωή και μέσα στη σχολική μονάδα, αν δεν έχει και τη συναίνεση των γονέων και μια παρόμοια αντιμετώπιση και μέσα στο σπίτι, οποιοδήποτε θετικό αποτύπωμα που μπορεί να αφήσει μια παρέμβαση, μπορεί στο τέλος, αν όχι, να χαθεί, σίγουρα, να απομειωθεί η σημασία της.
Δικαιώματα- υποχρεώσεις: Τη σύνταξη διακηρύξεων και εγχειριδίων για κάθε σχολική μονάδα που έχει να κάνει με την αντιμετώπιση του φαινομένου, έτσι ώστε να ξέρουν οι εκπαιδευτικοί μας και τα παιδιά μας ακριβώς τι κάνουμε σε αυτή την περίπτωση.
Ενίσχυση της εφημερίας: Μελετάμε μέτρα για την ενίσχυση της προστασίας στον περιβάλλοντα χώρο και με ενίσχυση της εφημερίας, η οποία, ξέρετε ότι επιτελείται σε κάθε σχολική μονάδα, όμως, έχουμε ήδη, στείλει την κατάλληλη εγκύκλιο για να ενισχυθούν τα μέτρα της εφημερίας.
Εκπαιδευτικός εμπιστοσύνης: Την εφαρμογή του θεσμού του δασκάλου, του εκπαιδευτικού εμπιστοσύνης, ενός ανθρώπου που, ήδη, στη σχολική μονάδα λειτουργεί ως αυτός που απευθύνεται πρώτα το παιδί, γιατί εμπιστεύεται τη δασκάλα ή το δάσκαλό του. Δεν θέλουμε να υποκαταστήσει με κανέναν τρόπο τον ψυχολόγο, δεν θέλουμε ο δάσκαλος αυτή τη στιγμή να κάνει αυτού του είδους τη συμβουλευτική, όμως ξέρουμε ότι είναι ο άνθρωπος που θα στραφεί το παιδί όταν νιώσει μια απειλή, μια ανησυχία, ένα φόβο και, βέβαια, μετά, με τις οργανωμένες δομές, θα έρθει και θα ενισχυθεί το παιδί ή η σχολική μονάδα μέσα από τους ειδικούς. Θα νομοθετήσουμε, όμως, την εισαγωγή του δασκάλου εμπιστοσύνης και επαναλαμβάνω ότι δεν θέλουμε με κανένα τρόπο να υποκαταστήσει τον ειδικό, τον επιστήμονα, τον ψυχολόγο. Ξέρουμε, όμως, ήδη ότι παίζει άτυπα αυτόν τον ρόλο και άρα δίνουμε μια πιο θεσμική μορφή και σ’ αυτή τη λειτουργία.
Παρατηρητήριο κατά της Βίας: Πρώτη δράση για τον σχεδιασμό του Υπουργείου είναι κάτι, για το οποίο έχουμε ζητήσει την εκπροσώπηση όλων των Κομμάτων, ώστε να επανασυσταθεί το παλιό Παρατηρητήριο Κατά της Βίας, του οποίου, όμως, θα αλλάξουμε την ονομασία. Έχουμε ζητήσει, ήδη, από παιδιά και φοιτητές να μας δώσουν γνώμες και απόψεις για το πώς θα μπορούσαμε να αλλάξουμε τον τίτλο της Επιτροπής.
Εκεί θέλουμε, λοιπόν, την εκπροσώπηση των Κομμάτων. Την έχουμε ζητήσει, ήδη, με επιστολή μου, εδώ και μία εβδομάδα, ώστε να έχουμε μία Συντονιστική Επιτροπή που θα έχει τη γενική επίβλεψη των κατευθυντήριων γραμμών που θα δίνονται αμέσως μετά σε μία επιτελική επιτροπή για να περνάνε, εν συνεχεία, στις σχολικές μονάδες μέσω των Περιφερειακών Διευθύνσεων οι κατευθύνσεις, για το πώς θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε και το ζήτημα της πρόληψης, αλλά και της αντιμετώπισης αυτών των συμβάντων ή του φαινομένου.
Ειδικές συναντήσεις: Τη σύσταση Επιτροπής σε επίπεδο Περιφερειακής Διεύθυνσης και Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, έτσι ώστε και με τη βοήθεια των Σχολικών Συμβούλων να έρχεται η πληροφορία πιο κοντά στη σχολική μονάδα, να διοργανώνονται επιμορφώσεις και των παιδιών και των εκπαιδευτικών, αυτές που σας ανέφερα νωρίτερα.
Επιμόρφωση: Την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και μέσα από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής που, ούτως ή άλλως, είναι το αρμόδιο όργανο για την επιμόρφωση.
Ψυχολόγοι-Κοινωνικοί Λειτουργοί: Την ενίσχυση των ψυχολόγων και των κοινωνικών λειτουργών ανά συστάδα σχολείων, μέσω των υπαρχουσών ΕΔΕΑΥ, αλλά και των ΚΕΣΥ.
Αναμόρφωση του υλικού: Την αναμόρφωση του υλικού μέσα από την κοινή ομάδα που έχουμε με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, με έμφαση, όμως, στο διαδικτυακό εκφοβισμό.
Η κ. Ζαχαράκη τόνισε στα μέλη της Επιτροπής πως το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) ως φορέα υλοποίησης, εκκινεί πιλοτική δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» για την ένταξη νέων θεματικών στο υποχρεωτικό, εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα, προκειμένου ιδίως να ενισχυθεί η καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων και δεξιοτήτων της ζωής (δεξιότητες του 21ου αιώνα).
Μεταξύ των βασικών θεματικών κύκλων που θα εισαχθούν στο υποχρεωτικό πρόγραμμα είναι και ο θεματικός κύκλος «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ - Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη». Σε αυτή την ενότητα θα αναπτυχθούν περαιτέρω οι έννοιες των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ο αλληλοσεβασμός και η διαφορετικότητα, ο εθελοντισμός, η ανθρώπινη αξιοπρέπεια, η αντιμετώπιση διακρίσεων, η συνεργασία/συνεργατικότητα, η φιλανθρωπία, η κοινωνική ευαισθησία, η κοινωνική ευθύνη, και ο σχολικός και διαδικτυακός εκφοβισμός. Ταυτόχρονα μέσα από τις νέες θεματικές επιδιώκεται η ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής, όπως οι κοινωνικές δεξιότητες, η αυτομέριμνα, η υπευθυνότητα, η ενσυναίσθηση, η ευαισθησία και η πολιτειότητα.
Επιπρόσθετα η υφυπουργός σημείωσε ότι για πρώτη φορά τα νέα εργαστήρια δεξιοτήτων θα αναπτυχθούν, έπειτα από την πιλοτική εφαρμογή τους, σε όλη την επικράτεια και σε όλες τις τάξεις από το νηπιαγωγείο έως και το γυμνάσιο – υποχρεωτικά και όχι ως προγράμματα – μαθήματα επιλογής, όπως ίσχυε έως σήμερα.
Μετά την αρχική ενημέρωση των μελών της Επιτροπής η κ. Ζαχαράκη απάντησε σε ερωτήσεις των βουλευτών όλων των κομμάτων σε μια συζήτηση που διεξήχθη σε ιδιαίτερα καλό κλίμα.
Πηγή: ESOS
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου