Οι θεματικοί άξονες τόσο των εισήγησεων όσο και της στρογγυλής τραπέζης που ακολούθησε ήταν πέντεž ο χαρακτήρας του Μαθήματος των Θρησκευτικών σήμερα, οι νέες τεχνολογίες μέσα στη διδακτική πράξη, το νέο πρόγραμμα σπουδών στο Γυμνάσιο, η Θρησκευτικότητα των Ελλήνων και η διαπολιτισμικότητα μέσα στην μακραίωνη πορεία της Εκκλησίας.
Πιο συγκεκριμένα, ο Στέλιος Μπουρμπούλιας, εκπαιδευτικός του Γυμνασίου Ερασμίου Ξάνθης, ανέλυσε τις βασικές τάσεις και αντιλήψεις που κυριαρχούν στον εκπαιδευτικό και εκκλησιαστικό χώρο σήμερα αναφορικά με τη φύση και το χαρακτήρα του ΜτΘ και ανέδειξε τις δυνατότητες συνύπαρξης της γνώσης και του βιώματος στη σχολική τάξη. Η Ξανθή Αλμπανάκη, εκπαιδευτικός του Γυμνασίου Ιάσμου Κομοτηνής, πρότεινε ενναλακτικούς τρόπους διεξαγωγής του ΜτΘ με τη βοήθεια των νέων τεχνολογιών. Ενδιαφέρουσα ήταν η πρότασή της για διδασκαλία μέσω της τέχνης καθώς και για δημιουργία ιστολογίου ως τράπεζας γνώσης και αφορμής προβληματισμού για τους μαθητές. Οι Σμαρώ Κωστάκη και Κωνσταντία Γιαννάκου, εκπαιδευτικοί στο Γ’ Γυμνάσιο της Αλεξανδρούπολης όπου εφαρμόζεται πιλοτικά το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών, κατέθεσαν την πολύτιμη εμπειρία αλλά και τους προβληματισμούς τους αναφορικά με το υλικό και τον τρόπο διδασκαλίας του Μαθήματος. Έδειξαν πως ο εκπαιδευτικός, με εργαλεία το μεράκι και τη φαντασία του, μπορεί να ανταποκριθεί στις νέες προκλήσεις των καιρών. Οι Şebnem Can και Fulya Kılıç, μεταπτυχιακές φοιτήτριες του Γλωσσολογικού Τμήματος της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ και υπότροφοι του ΥΠΔΜΘ, μίλησαν με γλαφυρό και παραστατικό τρόπο για τη θρησκευτικότητα των Ελλήνων μέσα από τα μάτια δυο νεαρών γυναικών από την Τουρκία. Με την παρουσίασή τους ανέδειξαν στοιχεία της θρησκευτικότητας των Ελλήνων που μένουν συχνά απαρατήρητα και βοήθησαν να συνειδητοποιήσουμε την ιδιαίτερη πνευματική και πολιτιστική φυσιογνωμία της Ελλάδας.
Ξάνθη, 1.3.2012 Στέλιος Μπουρμπούλιας
Πηγή: http://symboulostheologon.blogspot.com/2012/02/blog-post_9025.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου