ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ - Η ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΟΥ

Βασιλεύουσα, Νέα Ρώμη, Βυζάντιο, Επτάλοφος… Πόσες λέξεις – πόσα προσωνύμια κρύβονται μέσα στην έννοια της Πόλης! Της Κωνσταντινούπολης.

Σάββατο 19 Ιουλίου 2014

Αθανάσιος Μπασδέκης, Εμείς και οι Άλλοι. Η Ορθόδοξη Εκκλησία και οι Άλλες Εκκλησίες και Ομολογίες. Τι μας Ενώνει και τι μας Χωρίζει. Εγχειρίδιο για Ελληνόφωνους Ορθόδοξους Χριστιανούς, εκδόσεις Κ. Σφακιανάκη, Θεσσαλονίκη 2012

Από την εισαγωγή του βιβλίου
Στα πλαίσια της τριακονταετούς διακονίας μου στην υπηρεσία της Ορθόδοξης Εκκλησίας, της Ιεράς Μητροπόλεως Γερμανίας, και επομένως του Οικουμενικού Πατριαρχείου, ως «Ορθόδοξος Θεολόγος Εισηγητής» στο Οικουμενικό Κέντρο (Okumenische Centrale), του Οικουμενικού Συμβουλίου των Εκκλησιών της Γερμανίας (Arbeitsgemein- schaf Christlicher Kirchen in Deutschand = National Council of Churches in Germany), απέκτησα ορισμένες εμπειρίες, τις οποίες θα ήθελα να μοιραστώ με το παρόν βιβλίο με τους ορθόδοξους χριστιανούς, στην προκειμένη περίπτωση τους ελληνόφωνους ορθοδόξους χριστιανούς, τόσο στη Γερμανία, όσο και στην Ελλάδα, και σε άλλες χώρες, όπου υπάρχουν “Ελληνες χριστιανοί Ορθόδοξοι. Είναι βέβαια αυτονόητο, ότι το παρόν βιβλίο θα μπορούσε να γραφεί ή και να μεταφραστεί σε όποιαδήποτε άλλη γλώσσα των παραδοσιακά ορθοδόξων λαών. Το περιεχόμενό του απευθύνεται σε κάθε ορθόδοξο χριστιανό.
Μια πρώτη εμπειρία, την οποία αποκτά κανείς, όταν ασχολείται με τις σχέσεις της Ορθόδοξης με τις άλλες Εκκλησίες σε χώρες έξω από την Ελλάδα, π.χ. στη Γερμανία, είναι ότι οι ορθόδοξοι χριστιανοί, όχι μόνο οι απλοί πιστοί, αλλά και πολλοί ορθόδοξοι κληρικοί (Έλληνες, Ρώσοι, Σέρβοι, Ρουμάνοι, Βούλγαροι κτλ.), δεν έχουν τις απαραίτητες και αναγκαίες γνώσεις για τις άλλες Εκκλησίες που υπάρχουν στο χώρο, που ζουν οι ίδιοι, παρ’ όλον ότι πολλοί από αυτούς ζουν περισσότερες δεκαετίες στη Γερμανία και υπηρετούν κατά τα άλλα με ζήλο και αυτοθυσία την Ορθόδοξη Εκκλησία και το ορθόδοξο πλήρωμα.
Η διαπίστωση αυτή ισχύει πολύ περισσότερο για τους απλούς, ορθόδοξους πιστούς της πρώτης, δευτέρας και της τρίτης γενιάς στη διασπορά, οι οποίοι είτε γνωρίζουν, είτε όχι την τοπική γλώσσα, πολύ πιο δύσκολα μπορούν να μάθουν, τι είναι και τι πιστεύουν τέλος πάντων οι γείτονές τους, οι συγκάτοικοί τους και οι συνεργάτες τους στα εργοστάσια, καθολικοί, προτεστάντες και άλλοι χριστιανοί στη χώρα που ζουν και εργάζονται. Το πρόβλημα αυτό γίνεται πιο φανερό, ζωτικό και επιτακτικό, αν λάβει κανείς υπ’ όψιν, ότι π.χ. στη Γερμανία σήμερα σχεδόν κάθε τρίτος ορθόδοξος χριστιανός (όχι μόνο οι “Ελληνες) ζει σε μικτό γάμο, είναι δηλαδή παντρεμένος με μη ορθόδοξο σύζυγο, κατά κανόνα καθολικό ή ευαγγελικό, και επομένως πρέπει να γνωρίζει, τι πιστεύει ο μη ορθόδοξος σύζυγός του.

Για περισσότερα στο: ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΔΡΩΜΕΝΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου