Όσα ακολουθούν αποτελούν ένα απόσπασμα μόνο από το χαιρετισμό του κ. Παντή
Κ. Κοσμήτορα,
Κύριοι πρόεδροι,
Αγαπητοί συνάδελφοι,
Φίλες και φίλοι
Είμαι πεπεισμένος ότι η σημερινή συνάντηση, όπως και κάθε αντίστοιχή της, συμβάλλει με τρόπο δυναμικό στη δημιουργία μιας συνολικής και καθαρής εικόνας για το ρόλο του μαθήματος των θρησκευτικών στον τόπο μας. Δεν πρόκειται για ένα εύκολο θέμα, καθώς όλοι γνωρίζουμε ότι ιδεολογικές στάσεις και πεποιθήσεις είναι υπεύθυνες για τη διαμόρφωση διαφορετικών εκτιμήσεων και κατανοήσεων. Πολλές φορές μάλιστα αυτές οι εκτιμήσεις μεταφέρονται με αστραπιαίο τρόπο στη δημόσια πλατεία και πυροδοτούν γόνιμες συζητήσεις, προβληματισμούς, αλλά και εντάσεις. οι οποίες τραυματίζουν την κοινή αγωνία για ένα θέμα τόσο μείζον και τόσο ουσιαστικό για την εκπαίδευση και την παιδεία στο σύνολό της.
Λησμονούμε, βέβαια, σε αρκετές περιπτώσεις ότι πέρα και πάνω από τις προσωπικές εκτιμήσεις και απόψεις υπάρχει το Σύνταγμα και η εν γένει νομοθεσία, οι διατάξεις των ανεξάρτητων αρχών, αλλά και η Σύσταση του Συμβουλίου της Ευρώπης (1720/2005), που βάζουν τα όρια του διαλόγου και δείχνουν μέχρι που μπορούμε να φτάσουμε, αλλά και πώς μπορούμε να φτάσουμε.
[…]
Το Υπουργείο Παιδείας -και ας μη ξεχνούμε πως το μάθημα των θρησκευτικών συνταγματικά ανήκει στην αρμοδιότητα του κράτους-, όλο αυτό το διάστημα άκουσε τις απόψεις της Εκκλησίας της Ελλάδος, των Θεολογικών Τμημάτων και των Θεολογικών Συνδέσμων, όπως και όλων των εμπλεκόμενων φορέων, συζήτησε μαζί τους και βρίσκεται στη διαδικασία της τελικής αξιολόγησης των προτάσεων τους προκειμένου να προχωρήσει σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) στη διαμόρφωση νέας πραγματικότητας για το μάθημα των Θρησκευτικών. Η πραγματικότητα αυτή θα έχει στο κέντρο της την Ορθόδοξη παράδοση -μια παράδοση που αποτελεί στοιχείο της πολιτισμικής φυσιογνωμίας του τόπου μας-, αλλά ταυτόχρονα θα ανοίγεται στο σύνολο του Χριστιανισμού, όπως και των άλλων μεγάλων θρησκευμάτων του κόσμου. Τελικός στόχος, ένα δυναμικό και σύγχρονο μάθημα παιδείας, που θα επιτρέπει την πραγματική γνωριμία με τις διαφορετικές παραδόσεις του θρησκευτικού φαινομένου και θα οδηγεί τους μαθητές στην κατανόηση της αξίας της ετερότητας. Ένα μάθημα που δεν θα προσκρούει στην ελευθερία της συνείδησης, αλλά θα ευαισθητοποιεί τους συμμετέχοντες απέναντι στις απάνθρωπες προκλήσεις της εποχής όπως είναι ο φονταμενταλισμός και ο ρατσισμός∙ ένα μάθημα που θα εμπνέει κοινές δράσεις για τα ανθρώπινα δικαιώματα, την ελευθερία της ύπαρξης, την προστασία του περιβάλλοντος, το σεβασμό της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και την άρση των κοινωνικών αδικιών∙ ένα μάθημα, τέλος, που θα ενισχύει την κοινωνική συνοχή.
γΓια περισσότερα στο: ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΔΡΩΜΕΝΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου