Κυριακή, 17 Δεκεμβρίου 2017

ΚΑΙΡΟΣ: Επιμορφωτικές ημερίδες με θέμα: «Φάκελοι μαθήματος των Θρησκευτικών: βοήθημα ή πρόβλημα του εκπαιδευτικού;»


                Χολαργός 17-12-2017

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ο Πανελλήνιος Θεολογικός Σύνδεσμος «ΚΑΙΡΟΣ - για την αναβάθμιση της θρησκευτικής εκπαίδευσης» συνεχίζοντας τη προσπάθεια υποστήριξης του θεολόγου εκπαιδευτικού και του έργου του μέσα στη σχολική τάξη, διοργάνωσε πρόσφατα δύο επιμορφωτικές ημερίδες. Στη πρώτη [9-12-2017] που είχε ως κεντρικό θέμα «Φάκελοι μαθήματος των Θρησκευτικών: βοήθημα ή πρόβλημα του εκπαιδευτικού;» και στο α΄ μέρος δόθηκαν,  μέσα από  σύντομες όσο και  κατατοπιστικές εισηγήσεις από τους Εύη Βουλγαράκη(Δρα Θεολογίας) Κυριακή Τριανταφυλλίδου(ΜΑ Θεολογίας), Γιώργο Παπαδόπουλο(Θεολόγο-Φιλόλογο),  Παρασκευή Μυλωνά(δασκάλα & Δρα Παιδαγωγικής) και Γεώργιο Τζίνο(δάσκαλο & ΜΑ Θεολογίας),  χρήσιμες πληροφορίες  σχετικά με την φιλοσοφία, τα κριτήρια σύνθεσης και το περιεχόμενο των ΦΥ, ενώ στη συζήτηση που ακολούθησε –με το συντονισμό του Δ. Μόσχου(Αναπλ. Καθηγητή Θεολογικής σχολής Αθηνών & Προέδρου του ΔΣ) -- απαντήθηκαν ερωτήματα και απορίες σχετικά με τη χρήση των φακέλων υλικού.  Στο β΄ μέρος ο σχολικός σύμβουλος αγγελος Βαλλιανάτος παρουσίασε με γλαφυρό τρόπο, στο ακροατήριο των 100 περίπου εκπαιδευτικών, το σχεδιασμό ενός μαθήματος στη βαθμίδα του Γυμνασίου με την παράλληλη χρήση του Προγράμματος σπουδών, του Οδηγού για τον Εκπαιδευτικό και του Φακέλου Υλικού, τονίζοντας ότι  ο εκπαιδευτικός  χρησιμοποιεί σωστά το παρεχόμενο  διδακτικό υλικό μόνο εφόσον έχει κατανοήσει τη λογική του ΠΣ για το μάθημα και ακολουθεί τις λεπτομερείς οδηγίες του οδηγού. Στη δεύτερη [16-12-2017] με κεντρικό τίτλο «Τι και πως διδάσκουμε στα Θρησκευτικά σήμερα;» και στο α΄ μέρος δόθηκε έμφαση  στο «τι»  και το «πως» της γνώσης που παρέχει το σχολείο μέσα από μια ευρηματική παρουσίαση  των Μάριου Κουκουνάρα-Λιάγκη (Επίκουρου Καθηγητή Θεολογικής Σχολής Αθηνών) & του Άγγελου Βαλλιανάτου (Δρος Θεολογίας & Σχολικού Συμβούλου Θεολόγων), που υπηρέτησε το θέμα «Παλιά μαθαίναμε στα σχολεία: μύθος ή πραγματικότητα;» στο τέλος της οποίας ακολούθησε συζήτηση με γόνιμη κριτική και σχολιασμό –αξιολόγηση.  Στο β΄ μέρος της οι 80 συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί κατανεμήθηκαν σε τέσσερα{4) βιωματικά εργαστήρια στα οποία με την ευθύνη των συντονιστών –επιμορφωτών ασκήθηκαν στην χρήση των Φ.Υ,   στο σχεδιασμό και στη διεξαγωγή του μαθήματος των Θρησκευτικών μέσα στη τάξη. Τα εργαστήρια οργανώθηκαν από τους :1) Χρυσάνθη Βαβέτση(ΜΑ Θεολογίας) με θέμα «Εκπαιδευτικές Τεχνικές: Σχεδιάζω δραστηριότητες για την τάξη μου, χρησιμοποιώντας τον Οδηγό Εκπαιδευτικού και τον Φάκελο Μαθήματος», 2) Γιώργο Δινούση (ΜΑ Θεολογίας) με θέμα «Είναι εφαρμόσιμες οι ενδεικτικές δραστηριότητες που προτείνει ο Αναθεωρημένος Οδηγός Εκπαιδευτικού Λυκείου», 3) Παρασκευή Λεοντοπούλου (Δρα Θεολογίας) με θέμα «Σχεδιάζοντας ένα μάθημα θρησκευτικών για την Γ Λυκείου» και 4) Μανώλη Παπαϊωάννου( Θεολόγο εκπαιδευτικό) με θέμα «Φάκελος μαθήματος στο Γυμνάσιο; Εναλλακτικές προσεγγίσεις διδακτικού σχεδιασμού». Στο τέλος και των δύο επιμορφωτικών ημερίδων χορηγήθηκαν βεβαιώσεις παρακολούθησης  ενώ με την  απαίτηση των συναδέλφων ο σύλλογος σχεδιάζει επανάληψη, εντός του νέου έτους, ανάλογων επιμορφωτικών δράσεων τόσο στην έδρα του (Αθήνα) όσο και στις έδρες των  παραρτημάτων του.
                                                                                    Για το Δ.Σ
Ο Πρόεδρος                                                                      Ο Γ. Γραμματέας
                            ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΟΣΧΟΣ                              ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

Αναπλ. Καθηγητής Θεολογικής σχολής ΕΚΠΑ                                                         Θεολόγος-Φιλόλογος Δ.Ε





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου