Έκθεση έργων δυο Λαρισαίων ζωγράφων, του Μιχάλη Βακαλούλη (Βακάς) και του Μελά Καραγιάννη (Μελάς) με τίτλο “Οικουμενικότητα”, εγκαινίασε σήμερα το μεσημέρι (3 Μαΐου 2015) στην Ιερά Θεολογική Σχολή Χάλκης ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος. Η έκθεση τελεί υπό την αιγίδα του Πατριάρχη.
Να σημειωθεί ότι οι καλλιτέχνες δημιούργησαν από μια σειρά έργων ειδικά γι' αυτή την έκθεση. Όπως σημειώνει η κ. Ελένη Μ.Φωλίνα, ιστορικός της Τέχνης, “οι πίνακες του Μιχάλη Βακαλούλη έχουν έναν χαρακτήρα υπερβατικό: μορφές εξαϋλωμένες, σχεδιασμένες με τις απολύτως απαραίτητες γραμμές, ρέουσες μέσα σε ονειρώδη χρώματα, βαθυγάλανα, κιτρινοκόκκινα έως σκούρα μπλε και ιώδη. Το κίτρινο χρώμα, παρόν σχεδόν σε κάθε έργο του Μ. Βακαλούλη, συνάδει με το φως, την ενέργεια, την προσευχή των πιστών, τη μυσταγωγία. Στα έργα του Μ. Βακαλούλη, μορφές και μνημεία του Βυζαντίου, σκεύη-σύμβολα της χριστιανικής πίστης, σμίγουν σε μυθώδη ποιητικά οράματα που υποβάλλουν το θεατή στην έννοια της οικουμενικότητας και στην πορεία του ανθρώπου προς το θείο.
Ο Μελάς Καραγιάννης είναι ένας “ψηφοθέτης” του χρώματος. “Ψηφίδες”, περιγράμματα, ματιέρες και επιφάνειες άλλοτε πλακάτου, ατόφιου χρώματος κι άλλοτε νεφελώδεις μείξεις μπλε, κόκκινου, ιώδους, κίτρινου και γήινων αποχρώσεων, δημιουργούν το χώρο. Ένα χώρο άυλο, το “οπουδήποτε”, σ” ένα χρόνο-άχρονο, το “πάντα και για πάντα”, διαστάσεις που λειτουργούν ως το ονειρικό σκηνικό δράσης του μόνου πρωταγωνιστή στο έργο του Μελά Καραγιάννη, του περιστεριού. Αυτό, το σύμβολο διάλεξε, ο Μ. Καραγιάννης για να μιλήσει μέσ” από το έργο του για την απλότητα, την καθαρότητα και την οικουμενική ανάγκη μιας “νέας γης” και ενός καινούργιου κόσμου άδολου, ειρηνικού και αισιόδοξου”.
Στο δικό του σημείωμα ο Ζήσης Δ. Παπαδημητρίου, ομότιμος καθηγητής του Τμήματος Νομικής του ΑΠΘ επισημαίνει πως “Η τέχνη, καλείται να αποκαταστήσει την ισορροπία, επαναφέροντας στο προσκήνιο τις έννοιες της Οικουμένης και της Οικουμενικότητας, στο όνομα της συναδέλφωσης όλων των λαών”.
Πηγή: ΦΩΣ ΦΑΝΑΡΙΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου