Στις 8 Νοεμβρίου 2012 πραγματοποιήθηκε στο Αμφιθέατρο του 4ου ΓΕΛ Καλαμαριάς η Επιμορφωτική Ημερίδα των Θεολόγων της Δ/νσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης.
Ο Δ/ντής και Θεολόγος του 4ου ΓΕΛ Καλμαριάς κ. Αθανάσιος Μανιάτης δέθεσε όλη την υλικοτεχνική υποδομή (Διαδίκτυο, προτζέκτορα, υπολογιστή, μικρόφωνα κ.α.) για την επιτυχή διεξαγωγή της ημερίδας. Εισηγήσεις παρουσίασαν ο Σχολικός Σύμβουλος Θεολόγων κ. Πολύβιος Στράντζαλης, ο Σχολικός Σύμβουλος κλ. ΠΕ12 κ. Νικόλαος Σταμπολίδης, η Θεολόγος του Διαπολιτισμικού Γυμνασίου κ. Καλλιρρόη Ακανθοπούλου και η Θεολόγος του 2ου Πρότυπου Πειραματικού Γυμνασίου Θεσσαλονίκης κ. Σμαράγδα Φαρίδου.
Η επιμορφωτική ημερίδα ξεκίνησε με την επισήμανση από τον κ. Στράντζαλη της αναγκαιότητας του προγραμματισμού της διδακτέας ύλης στην αρχή του σχολικού έτους και την αξία των οδηγιών διδασκαλίας για την επίτευξη των στόχων του ΜτΘ σε κάθε τάξη του Γυμνασίου, Λυκείου και ΕΠΑΛ. Ακολούθησε η εισήγηση του κ Σταμπολίδη με θέμα "Διαφοροποιημένη Παιδαγωγική για τα Σχέδια Εργασίας (project) και τις Ερευνητικές Εργασίες" όπου παρουσίασε το πνεύμα του Νέου Σχολείου όπου ο εκπαιδευτικός πλεόν είναι ο διαχειριστής, εμπνευστής και υποστηρικτής. Στη συνέχεια αναφέρθηκε στις παιδαγωγικές αρχές των Ερευνητικών Εργασίων τονίζοντας ιδιαίτερα τη διαφοροποιημένη παιδαγωγκή στην τάξη μέσα από το θέμα «Το αλάτι της γης και το φως του κόσμου στον ιστό της αράχνης».
Η τρίτη εισήγηση ήταν της κ. Καλλιρρόης Ακανθοπούλου με θέμα:
"Νέα Προγράμματα Σπουδών στο ΜτΘ: από τη θεωρία στην πράξη. Θ.Ε 5 της Γ΄ Γυμνασίου «Πού είναι ο Θεός;»: Η οδύνη του σύγχρονου κόσμου και το αίτημα της σωτηρίας από το κακό". Η κ. Ακανθοπούλου παρουσίασε καταρχήν επιγραμματικά τη θεματική ενότητα 5 της Γ΄ γυμνασίου στο σύνολό της και στη συνέχεια εστίασε σε ένα συγκεκριμένο δίωρο από τα πέντε (5) που προτείνει το ΠΣ. Με μεγάλη επιμέλεια ανέλυσε τα στάδια που ακολούθησε για τον σχεδιασμό της ΘΕ, τα βασικά θέματα στα οποία εστίασε, τις μορφές (ομαδοσυνεργατική, διερευνητική) και τεχνικές διδασκαλίας (TPS, 5Π και1Γ, Artful Thinking, κύκλος συνείδησης κ.α) που χρησιμοποίησε. Αναφέρθηκε επίσης στην θετική ανταπόκριση των μαθητών, στα θετικά σημεία αλλά και στα σημεία που θα πρέπει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή.
Ακολούθησε η τέταρτη και τελευταία εισήγηση της κ. Σμαράγδας Φαρίδου με θέμα: "Το ΜτΘ και ΤΠΕ: Το σύστημα διαχείρισης μαθησιακών δραστηριοτήτων (LAMS) στο ΜτΘ". Η κ. Φαρίδου αρχικά παρουσίασε τη διαδικτυακή αυτή υπηρεσία που διευκολύνει τη διδασκαλία και τη μάθηση. Έδειξε με επιμέλεια όλα τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει ο κάθε εκπαιδευτικός για να κάνει εγγραφή και να αποκτήσει δικό του λογαριασμό στο περιβάλλον του Συστήματος Διαχείρισης Μαθησιακών Δραστηριοτήτων και να δημιουργήσει το δικό του μάθημα. Στη συνέχεια παρουσίασε ένα μάθημα που ετοίμασε η ίδια με τη χρήση απλών εργαλείων για να φανεί η χρήση του συστήματος αυτού στους συναδέλφους.
Ακολούθησε η τέταρτη και τελευταία εισήγηση της κ. Σμαράγδας Φαρίδου με θέμα: "Το ΜτΘ και ΤΠΕ: Το σύστημα διαχείρισης μαθησιακών δραστηριοτήτων (LAMS) στο ΜτΘ". Η κ. Φαρίδου αρχικά παρουσίασε τη διαδικτυακή αυτή υπηρεσία που διευκολύνει τη διδασκαλία και τη μάθηση. Έδειξε με επιμέλεια όλα τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει ο κάθε εκπαιδευτικός για να κάνει εγγραφή και να αποκτήσει δικό του λογαριασμό στο περιβάλλον του Συστήματος Διαχείρισης Μαθησιακών Δραστηριοτήτων και να δημιουργήσει το δικό του μάθημα. Στη συνέχεια παρουσίασε ένα μάθημα που ετοίμασε η ίδια με τη χρήση απλών εργαλείων για να φανεί η χρήση του συστήματος αυτού στους συναδέλφους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου