Τετάρτη, 5 Μαρτίου 2014

Πως θα είναι τα νέα εκκλησιαστικά μαθήματα στο Γυμνάσιο και Λύκειο-Οι οδηγίες του ΙΕΠ

Κατ αρχή το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής  θεωρεί τα βιβλία που χρησιμοποιούνται στην εκκλησιαστική εκπαίδευση είναι παλαιά και απαρχαιωμένα, δίχως να στηρίζονται σε στοχευμένες και σαφείς παιδαγωγικές και μαθησιακές προϋποθέσεις.
Παράλληλα  κρίνει ότι:
Α. Τα Προγράμματα Σπουδών και τα νέα διδακτικά  βιβλία και υλικά δεν χρειάζεται να ακολουθούν μιαν αυστηρώς ακαδημαϊκή ύλη, όπως τα πάσης φύσεως ακαδημαϊκά εγχειρίδια που εξαντλούν κατά αυστηρό και δεδομένο τρόπο τα περιεχόμενά του.
Β. Είναι αναγκαία η ουσιαστική αναπλαισίωση των μαθημάτων αυτών στην πραγματικότητα του εκκλησιαστικού Γυμνασίου και Λυκείου, δίχως μίμηση ή αντιγραφή των γνωστικών αυτών αντικειμένων στο επίπεδο των Θεολογικών σχολών.
ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
Οι οδηγίες που δίνει το ΙΕΠ προς την Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων  που πρόκειται να συγκροτηθεί για την ανάπτυξη των Προγραμμάτων Σπουδών και την εκπόνηση διδακτικών βιβλίων είναι οι εξής:
1.Η ανάπτυξη παιδαγωγικά ρεαλιστικών Προγραμμάτων Σπουδών στα θεολογικά και εκκλησιαστικά μαθήματα της εκκλησιαστικής εκπαίδευσης Γυμνασίου και Λυκείου με στόχο να εισάγουν τους μαθητές/τριες σε έναν βιωματικό και συμμετοχικό τρόπο σπουδής και μάθησης, δίχως να εξαντλεί τη μαθησιακή διαδικασία σε μια τυπική διδασκαλία και εκμάθηση θεμάτων.
2. Τα Προγράμματα Σπουδών δεν  θα είναι κλειστά αλλά θα αναπτυχθούν ως Προγράμματα Διαδικασίας, θα είναι ανοιχτά και ευέλικτα και ο διδάσκων θα μπορεί να οργανώνει τη μαθησιακή διαδικασία, χρησιμοποιώντας ποικίλα διδακτικά υλικά και σύγχρονες στρατηγικές μάθησης.
3. Η μετωπική διδασκαλία και η εκμάθηση ενός και μόνου διδακτικού εγχειριδίου θα δώσουν τη θέση τους σε μια πολυτροπική, διερευνητική, βιωματική και συνεργατική διαδικασία και κοινότητα μάθησης
4. Η σύνταξη διδακτικών βιβλίων στα θεολογικά και εκκλησιαστικά μαθήματα της εκκλησιαστικής εκπαίδευσης Γυμνασίου και Λυκείου συμβατών με τα παραπάνω Προγράμματα Σπουδών Διαδικασίας, τα οποία θα είναι περισσότερο βιβλία αναφορά, ψυχοπαιδαγωγικά και ηλικιακά κατάλληλα διδακτικά εργαλεία και υλικά.
5. Τα διδακτικά αυτά βιβλία, πέρα από την προσαρμοσμένη και αναπλαισιωμένη  στην οικεία βαθμλιδα ειδική μεθοδολογία τους , θα παρέχουν εκτός από την τυπική  και πάντως λιτή και ουσιαστική διδακτική ύλη τους και  άλλα πολυτροπικά διδακτικά στοιχεία, όπως κείμενα σε πρωτότυπο ή σε μετάφραση, δοκίμια, εικονιστικό υλικό, χάρτες κλπ, ακολουθώντας συγκεκριμένες και εκ των προτέρων σαφείς παιδαγωγικές και τυποτεχνικές προδιαγραφές.

Πηγή: http://www.likio.gr/arthra/gymnasio/eidiseis-gymnasio/pvs-ua-einai-ta-nea-ekklhsiastika-mauhmata-sto-gymnasio-kai-lykeio-oi-odhgies-toy-iep



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου