ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ - Η ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΟΥ

Βασιλεύουσα, Νέα Ρώμη, Βυζάντιο, Επτάλοφος… Πόσες λέξεις – πόσα προσωνύμια κρύβονται μέσα στην έννοια της Πόλης! Της Κωνσταντινούπολης.

Πέμπτη 9 Απριλίου 2015

ΔΥΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟΙ ΨΗΦΙΑΚΟΙ ΔΙΣΚΟΙ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟΝ ΕΡΕΥΝΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΟΣΕΩΝ

Μόλις κυκλοφόρησαν δύο σημαντικοί ψηφιακοί δίσκοι από το Κέντρον Ερευνών και Εκδόσεων, σε επιμέλεια του φιλολόγουΜανόλη Χατζηγιακουμή. 

Πρόκειται για τα "Κρατήματα", στη σειρά "Μνημεία Εκκλησιαστικής Μουσικής", με ερμηνευτή τον αείμνηστο Πρωτοπρεσβύτερο της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας Παναγιώτη Τσινάρα, και "Εκφωνήσεις Ειρηνικών και Ευαγγελίων - Προσόμοια και Απολυτίκια", όπως τα αποδίδει ο από Μεγάλων Αρχιδιακόνων Μητροπολίτης Σηλυβρίας Μάξιμος. 
Ο μακαριστός π. Παναγιώτης Τσινάρας ερμηνεύει δύο Κρατήματα του Ξένου Κορώνη και ένα του Γαβριήλ Ιερισσού, και τα τρία σε ήχο πρώτο. 
Ο Μανόλης Χατζηγιακουμής παρατηρεί:
Η ερμηνεία του πατρός Παναγιώτη Τσινάρα στα
παλαιά, και πρωτοεκτελούμενα, αυτά Κρατήματα εγγράφεται στη γενικότερη εμπειρία της Κωνσταντινουπολίτικης ψαλτικής εκφοράς και παράδοσης, αλλά και στο ιδιότεχνο προσωπικό του ιδίωμα. Η ενδοφωνική τεχνική, η “αχρονική” και ελαφρά διασταλτική απόδοση, η απουσία οποιασδήποτε εκσυγχρονιστικής ωραιοποίησης, η υπερβατική εν πολλοίς αίσθηση, το πλούσιο και βαθύ αίσθημα, όλα αποτυπώνουν καίρια τον ειδικό ιστορικό χρόνο των μελών.
Η παρουσίαση και εκτέλεση Κρατημάτων, τα οποία ανάγονται στην ιστορική αφετηρία δημιουργίας και ανάπτυξης του σπουδαίου αυτού εκκλησιαστικού μουσικού είδους, εμπλουτίζουν καίρια τη σύγχρονη γνωσιακή και ακουστική εμπειρία. Και μάλιστα όπως ερμηνεύονται εδώ από τον Κωνσταντινουπολίτη πατριαρχικό ιερέα και ψάλτη πατέρα Παναγιώτη Τσινάρα, μέσα στο πνεύμα μιας μακραίωνης ερμηνευτικής παράδοσης, η οποία διατηρεί, στον πυρήνα της, πλούσια αυθεντικά ιστορικά στοιχεία. Από την άποψη αυτή, με τη συγκεκριμένη ερμηνεία εδώ καταγράφεται μια εκφορά αναμφισβήτητα περισσότερο παλαιότροπη, και περισσότερο “πιστή”, με πολλά στοιχεία ερμηνείας “εκ των έσω”, όχι “εκ των έξω”, όπως γίνεται συχνά, με μονομέρεια και έμφαση, στις περισσότερες σύγχρονες.

Για περισσότερα στο: ΦΩΣ ΦΑΝΑΡΙΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου