"ΕΣΤΙΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΑΓΩΓΗ ΤΙΣ ΩΦΕΛΙΜΟΣ ΤΗ ΨΥΧΗ ΕΠΙΠΟΝΩΣ ΠΟΛΛΑΚΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟ ΚΑΚΙΑΣ ΚΗΛΙΔΩΝ ΑΥΤΗΝ ΕΚΚΑΘΑΙΡΟΥΣΑ ..." (ΜΕΓΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ)

Δευτέρα 2 Μαρτίου 2015

Πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία το 1ο Θεολογικό Μαθητικό Συνέδριο «Η Θεολογία διαλέγεται με τον σύγχρονο κόσμο: η Ορθόδοξη Παράδοση, ο τόπος μου και εγώ»

Γράφουν οι εκπαιδευτικοί του 1ου Πρότυπου Πειραματικού Γενικού Λυκείου Θεσσαλονίκης Κ. Αντικουλάνη και Δ. Σαλονικίδης

Ολοκληρώθηκαν με επιτυχία οι εργασίες του 1ου Θεολογικού Μαθητικού Συνεδρίου «Η Θεολογία διαλέγεται με τον σύγχρονο κόσμο: η Ορθόδοξη Παράδοση, ο τόπος μου και εγώ», το οποίο διεξήχθη στο Βυζαντινό Μουσείο της Θεσσαλονίκης το διήμερο 28 Φεβρουαρίου  - 01 Μαρτίου και διοργανώθηκε από το 1ο Π.Π. ΓΕΛ Θεσσαλονίκης «Μ. Ανδρόνικος». Στο Συνέδριο απηύθυναν χαιρετισμό ο Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Γεώργιος Καρατάσιος, ο Πρόεδερος της ΕΠΕΣ του 1ου ΠΠ ΓΕΛ Θεσσαλονίκης κ. Χαρίτων Πολάτογλου, ο Αναπληρωτής Προϊστάμενος Παιδαγωγικής και Επιστημονικής Καθοδήγησης Δ.Ε. Κεντρικής Μακεδονίας κ. Κωνσταντίνος Κεραμιδάς, η Επίκουρος Καθηγήτρια του Τμήματος Θεολογίας του Α.Π.Θ. κ. Βασιλική Μητροπούλου, ο Σχολικός Σύμβουλος Θεολόγων Θεσσαλονίκης κ. Πολύβιος Στράντζαλης και τέλος ο Διευθυντής του  1ου ΠΠ ΓΕΛ Θεσσαλονίκης κ. Στυλιανός Φριλίγκος ο οποίος κήρυξε και την έναρξη του Μαθητικού Συνεδρίου. Τη δεύτερη μέρα του Συνεδρίου χαιρετισμό απηύθυνε η Περιφερειακή Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας  κ. Βασιλική Βόντσα.   Στο διήμερο παρουσιάστηκαν 60 εργασίες από διάφορα σχολεία της Βορείου Ελλάδας (από τον Έβρο ως τη Δυτική Μακεδονία), αλλά και ενός σχολείου από την Αθήνα, ενώ ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσε και η συμμετοχή ενός σχολείου από την ελληνική κοινότητα του Λονδίνου.

Οι εντυπώσεις των μαθητών και των καθηγητών τους (περίπου 800 και 120 αντίστοιχα) ήταν κάτι περισσότερο από θετικές. Κοινή αίσθηση όλων ήταν ότι το Συνέδριο έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές να έρθουν σε επαφή με την ορθόδοξη παράδοση του τόπου τους, να ανακαλύψουν τον πλούτο και τη γοητεία της και να αντιληφθούν τη σημασία της για τον σύγχρονο Έλληνα, όχι μόνο ως τμήματος της πολιτισμικής τους ταυτότητας, αλλά, πολύ περισσότερο, ως ενός βιώματος που μπορεί να ανακαινίσει πνευματικά τη ζωή μας.
 Ο ενθουσιασμός και το μεράκι με το οποίο δούλεψαν οι μαθητές αποτυπώθηκαν με τον πλέον εμφανή τρόπο στις εργασίες τους. Οι προφορικές εισηγήσεις, το οπτικοακουστικό υλικό, οι μουσικές και εικαστικές δημιουργίες που παρουσιάστηκαν και οι οποίες κάλυπταν μια ποικιλία θεμάτων (από τους τοπικούς Αγίους μέχρι τα ξωκλήσια και τους ναούς του τόπου τους και από το έργο της Εκκλησίας στην περίοδο της οικονομικής κρίσης μέχρι το έργο του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου) χαρακτηρίζονταν τόσο για την τεχνική αρτιότητά τους, όσο και για την θεματική τους πρωτοτυπία.
Αν λοιπόν στόχος του Συνεδρίου ήταν να δώσει την ευκαιρία στους μαθητές να προσεγγίσουν την ορθόδοξη παράδοση με έναν τρόπο βιωματικό που θα τους βοηθούσε να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους και τη μεταξύ τους συνεργασία, τότε ο στόχος αυτός επετεύχθη σε πολύ μεγάλο βαθμό. Και δεν υπάρχει καλύτερη μαρτυρία για αυτό από τα πρόσωπα των παιδιών (όχι μόνο όσων συμμετείχαν ως εισηγητές, αλλά και εκείνων του 1ου Π.Π. ΓΕΛ που ανέλαβαν εξ ολοκλήρου τον ρόλο της Γραμματείας του Συνεδρίου), τα οποία έλαμπαν από ικανοποίηση και χαρά.
Η ιδιαίτερα λοιπόν θετική αποδοχή που βρήκε το Συνέδριο στην εκπαιδευτική κοινότητα προσέφερε στα μέλη της οργανωτικής επιτροπής όχι μόνο την αυτονόητη ηθική ικανοποίηση, αλλά και την αίσθηση της ευθύνης για τη συνέχιση του θεσμού αυτού που μόλις φέτος εγκαινιάστηκε.
Στην ιστοσελίδα του Συνεδρίου http://www.schooltheologymeeting.edu.gr/  θα αναρτηθούν  τις επόμενες μέρες ενδεικτικά κάποιες εργασίες του Συνεδρίου, οπτικοακουστικό υλικό και τα αποτελέσματα της έρευνας που διεξήγαμε με ερωτηματολόγια που απευθύναμε σε εκπαιδευτικούς και μαθητές κατά την διάρκεια του Συνεδρίου και αφορούν την άποψή τους, τις εντυπώσεις τους και τις παρατηρήσεις τους σχετικά με την διεξαγωγή του Συνεδρίου. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου