Μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (πράξη 52/25-08-2014 του Δ.Σ.) το υπουργείο Παιδείας απέστειλε σήμερα στα Λύκεια οδηγίες διδασκαλίας των Α΄ και Β΄ τάξεων Ημερησίου ΓΕΛ και Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων Εσπερινού ΓΕΛ για το σχ. έτος 2014-2015.
Πηγή: ESOS
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
Η διδακτέα και εξεταστέα ύλη
στο μάθημα των Θρησκευτικών προδιαγράφει τα όρια ενός στοιχειώδους γραμματισμού
των μαθητών, σύμφωνα με τα υφιστάμενα Αναλυτικά Προγράμματα και με βάση τα
εγκεκριμένα διδακτικά μέσα και βιβλία. Ο ορισμός της εξυπηρετεί τον σχεδιασμό
της μάθησης από τον εκπαιδευτικό αλλά και τις βασικές απαιτήσεις της
διαμορφωτικής και τελικής αξιολόγησης και, ασφαλώς, είναι χρήσιμος για τον
μαθησιακό προσανατολισμό των μαθητών και για την προετοιμασία τους στις
εξετάσεις. Ωστόσο, η διδακτική διεργασία και η διδασκαλία στο μάθημα των
Θρησκευτικών αφορούν σε στόχους και προσδοκώμενη μάθηση, η οποία
σαφέστατα υπερβαίνει τα στενά όρια μιας ορισμένης ποσότητας εξεταστέας ύλης.
Επομένως, η διδασκαλία δεν πρέπει να
είναι απλώς μια τυπική διαδικασία μεταφοράς/παράδοσης έτοιμης γνώσης με βάση
την εξεταστέα ύλη. Επιπλέον, η διδασκαλία δεν μπορεί να είναι
προσκολλημένη στα γνωσιακά περιεχόμενα του διδακτικού βιβλίου, κατά τρόπο
αποκλειστικό, και μάλιστα χωρίς τη δημιουργική συμβολή και τον κριτικό αναστοχασμό
των ίδιων των μαθητών, ούτε μπορεί να έχει ως μοναδικό στόχο την προετοιμασία
των μαθητών για τις τελικές εξετάσεις. Σύμφωνα με τα προηγούμενα, η οριζόμενη
εξεταστέα ύλη αποτελεί τον κεντρικό κορμό της ετήσιας διδακτικής πορείας, χωρίς
να αποκλείεται, ανάλογα με τις αντικειμενικές συνθήκες και σύμφωνα με την
κρίση του διδάσκοντα, η συμπληρωματική
διδασκαλία και άλλων διδακτικών θεμάτων που
περιλαμβάνονται στα διδακτικά βιβλία των τάξεων του Λυκείου.
Πηγή: ESOS
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου